Partner serwisu
Drogi i autostrady

Dobrze, że Sikorski wybrał się do Libii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

ww

Data publikacji:
25-10-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Dobrze, że Sikorski wybrał się do Libii
Dominik Małgowski, współudziałowiec firmy Mubadara, rabista i analityk bezpieczeństwa i zagrożeń terrorystycznych
- Pewnym plusem dla firm już operujących w Libii jest fakt, że Narodowa Rada Tymczasowa obiecała honorowanie umów zawieranych jeszcze za Kaddafiego, więc nie ma obaw, że zostaną one anulowane. Jest natomiast możliwe, że któraś ze stron zdecyduje się na ich renegocjację. I tu prędzej stawiałbym na stronę polską. Minusem jest fakt, że nowe kontrakty zapewne łatwiej przypadną Francuzom, czy Brytyjczykom, z okazji ich niepomiernie większego zaangażowania w wojnę, sprawniejszą dyplomację i silniejsze gospodarki. To samo tyczy się Włochów – mówi Rynkowi Infrastruktury Dominik Małgowski, współudziałowiec i dyrektor operacyjny firmy Mubadara, arabista i analityk bezpieczeństwa i zagrożeń terrorystycznych.

- Władze tymczasowe już w kwietniu obiecały Francuzom 35% przyszłych kontraktów naftowych, choć obecnie temu zaprzeczają. Nadal nie wiadomo również, ile podobnych umów pod stołem "klepały" z bliskimi sojusznikami. Z tego co przenika do mediów Polacy zrobili w sprawie libijskiej niewiele. Nie było żadnego zaangażowania militarnego z naszej strony. Na naszą korzyść mogą oczywiście działać niekomentowane przez Radosława Sikorskiego informacje o tym, że w trakcie rewolucji sprzedawaliśmy powstańcom broń. Media nie muszą mieć pewnych informacji, ale jeśli to prawda, to kręgi decyzyjne libijskie oczywiście o tym widzą, a Polacy mogą liczyć na gratyfikacje w postaci kontraktów – uważa Dominik Małgowski.

- Jednak tego typu zasługi nie są konieczne dla otrzymywania w wyzwolonych krajach kontraktów. Potrzebne są dobre oferty i siła przebicia o czym uczy casus Chińczyków w post-saddamowskim Iraku. Mimo iż sprzeciwiali się interwencji, otrzymali po wojnie mnóstwo lukratywnych kontraktów w dziedzinie budownictwa i energetyki. W tym kontekście dobrze więc, że Sikorski wybrał się w towarzystwie biznesmenów do Libii – dodaje w rozmowie z Rynkiem Infrastruktury współudziałowiec i dyrektor operacyjny firmy Mubadara, arabista i analityk bezpieczeństwa i zagrożeń terrorystycznych.

Według Małgowskiego, polskie firmy, które chcą wejść ze swoimi biznesami do Libii, spotkają się z bardzo silną konkurencją zewnętrzną. - Polakom będzie trudno konkurować z firmami z Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch, Holandii, Chin, Korei, etc. W porównaniu do Francuzów zasługi mamy niewielkie, w porównaniu do Chińczyków nie jesteśmy konkurencyjni – mówi Małgowski. - Mimo długiego doświadczenia wielu polskich inżynierów, dyrektorów i firm na rynku libijskim trzeba też przyznać, że nie do końca umiemy się tam poruszać. Polacy nie rozumieją, i to nie tylko w sferze językowej, Libijczyków. Mają często trudności przy zetknięciu się z ich kulturą i sposobem robienia biznesu. Nie do końca potrafią z nimi rozmawiać, negocjować, etc - dodaje.

 

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rzeszów. „Wisłokostrada” ma rządową dotację

Drogi i autostrady

Rzeszów. „Wisłokostrada” ma rządową dotację

Redakcja 24 kwietnia 2023

Lotnisko w Trypolisie zbombardowane

Intermodal i logistyka

Lotnisko w Trypolisie zbombardowane

Rynek Infrastruktury 26 sierpnia 2011

Lotnisko w Trypolisie w rękach libijskich władz tymczasowych

Intermodal i logistyka

Lotnisko w Trypolisie w rękach libijskich władz tymczasowych

Rynek Infrastruktury 11 października 2011

Lotnisko w Trypolisie zostanie otwarte w przyszłym miesiącu

Intermodal i logistyka

Lotnisko w Trypolisie zostanie otwarte w przyszłym miesiącu

Rynek Infrastruktury 12 października 2011

Libia: Potencjalne zagrożenia dla polskich firm

Drogi i autostrady

Koleje Rosyjskie wracają do Libii

Intermodal i logistyka

Koleje Rosyjskie wracają do Libii

Ludmil Ludmil 14 czerwca 2012

Zobacz również:

Rzeszów. „Wisłokostrada” ma rządową dotację

Drogi i autostrady

Rzeszów. „Wisłokostrada” ma rządową dotację

Redakcja 24 kwietnia 2023

Lotnisko w Trypolisie zbombardowane

Intermodal i logistyka

Lotnisko w Trypolisie zbombardowane

Rynek Infrastruktury 26 sierpnia 2011

Lotnisko w Trypolisie w rękach libijskich władz tymczasowych

Intermodal i logistyka

Lotnisko w Trypolisie w rękach libijskich władz tymczasowych

Rynek Infrastruktury 11 października 2011

Lotnisko w Trypolisie zostanie otwarte w przyszłym miesiącu

Intermodal i logistyka

Lotnisko w Trypolisie zostanie otwarte w przyszłym miesiącu

Rynek Infrastruktury 12 października 2011

Libia: Potencjalne zagrożenia dla polskich firm

Drogi i autostrady

Koleje Rosyjskie wracają do Libii

Intermodal i logistyka

Koleje Rosyjskie wracają do Libii

Ludmil Ludmil 14 czerwca 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5