Partner serwisu
Drogi i autostrady

Libia: Potencjalne zagrożenia dla polskich firm

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

ww

Data publikacji:
25-10-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Libia: Potencjalne zagrożenia dla polskich firm
fot. Dominik Małgowski
- Trudno ocenić ilu sympatyków Kaddafiego zostało i jakie mają możliwości. W każdym razie nie można wykluczyć różnego typu akcji z ich strony, jak np. akcje sabotażowe, ataki terrorystyczne, zemsta – mówi Rynkowi Infrastruktury o zagrożeniach dla polskich firm w Libii Dominik Małgowski, współudziałowiec firmy Mubadara, arabista i analityk bezpieczeństwa oraz zagrożeń terrorystycznych.

- Pierwsze zagrożenie dla polskich firm wynika z potencjalnej niestabilności nowego kraju. Nie wiadomo, czy politykom z różnych rejonów (Trypolis, Misrata, Bengazi) uda się dogadać i wspólnie rządzić krajem. Pojawiają się głosy, że Misrata chce odgrywać dominującą rolę w związku zasługami i ofiarą poniesioną w walce z Kaddafim. Ponadto Narodowa Rada Tymczasowa nie kontroluje w pełni sfery bezpieczeństwa w kraju. Nie ma regularnej armii. Służby mundurowe zostały potężnie uszczuplone i np. policjantów na ulicach jest bardzo mało. Wszyscy mają broń - tak rebelianci, jak i cywile. Broń jest niekontrolowana i władze tymczasowe nie są w stanie tego problemu rozwiązać. Lojalność rebeliantów wobec polityków z władz tymczasowych jest niepewna – tłumaczy Dominik Małgowski.


- Drugim problemem, z jakim mogą spotkać się polskie firmy, które wrócą do swoich kontraktów w Libii lub będą starać się o realizacje inwestycji, to niebezpieczeństwo rewitalizacji waśni plemiennych. Konflikty plemienne i podziały między rebeliantami, z niebezpieczeństwem zbrojnych konfrontacji włącznie, są realnym zagrożeniem. Do walk między rebeliantami z różnych miejscowości dochodziło chociażby we wrześniu 2011 w Górach Nafusa. Zginęło wtedy kilkanaście osób – mówi analityk bezpieczeństwa i zagrożeń terrorystycznych.


- Może też dojść do wzrostu znaczenie ekstremistów muzułmańskich. O bezkarnych atakach radykałów na meczet i grobowce lokalnych świętych donosiła Al Jazeera w tym miesiącu. Istnieje niebezpieczeństwo, że zaczną na terenie Libii działać organizacje terrorystyczne, typu Al Kaida w Islamskim Magrebie, będzie dochodzić do ataków na lokalną infrastrukturę i obcokrajowców. Radykałowie mogą również próbować wzmocnić swoją pozycję w łonie samych rebeliantów. Może dojść na tym tle do wewnętrznych podziałów i walk. Tu też wspomóc ekstremistów mogą organizacje terrorystyczne z zewnątrz – podsumowuje Małgowski.


Jak dowiedział się Rynek Infrastruktury o kontrakty w Libii starają się: Grupa Lotos, Petrolinvest, PGNiG, PKN Orlen, Polimeks-Mostostal oraz Geokart.

 

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rzeszów. „Wisłokostrada” ma rządową dotację

Drogi i autostrady

Rzeszów. „Wisłokostrada” ma rządową dotację

Redakcja 24 kwietnia 2023

Lotnisko w Trypolisie zbombardowane

Intermodal i logistyka

Lotnisko w Trypolisie zbombardowane

Rynek Infrastruktury 26 sierpnia 2011

Lotnisko w Trypolisie w rękach libijskich władz tymczasowych

Intermodal i logistyka

Lotnisko w Trypolisie w rękach libijskich władz tymczasowych

Rynek Infrastruktury 11 października 2011

Lotnisko w Trypolisie zostanie otwarte w przyszłym miesiącu

Intermodal i logistyka

Lotnisko w Trypolisie zostanie otwarte w przyszłym miesiącu

Rynek Infrastruktury 12 października 2011

Dobrze, że Sikorski wybrał się do Libii

Drogi i autostrady

Koleje Rosyjskie wracają do Libii

Intermodal i logistyka

Koleje Rosyjskie wracają do Libii

Ludmil Ludmil 14 czerwca 2012

Zobacz również:

Rzeszów. „Wisłokostrada” ma rządową dotację

Drogi i autostrady

Rzeszów. „Wisłokostrada” ma rządową dotację

Redakcja 24 kwietnia 2023

Lotnisko w Trypolisie zbombardowane

Intermodal i logistyka

Lotnisko w Trypolisie zbombardowane

Rynek Infrastruktury 26 sierpnia 2011

Lotnisko w Trypolisie w rękach libijskich władz tymczasowych

Intermodal i logistyka

Lotnisko w Trypolisie w rękach libijskich władz tymczasowych

Rynek Infrastruktury 11 października 2011

Lotnisko w Trypolisie zostanie otwarte w przyszłym miesiącu

Intermodal i logistyka

Lotnisko w Trypolisie zostanie otwarte w przyszłym miesiącu

Rynek Infrastruktury 12 października 2011

Dobrze, że Sikorski wybrał się do Libii

Drogi i autostrady

Koleje Rosyjskie wracają do Libii

Intermodal i logistyka

Koleje Rosyjskie wracają do Libii

Ludmil Ludmil 14 czerwca 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5