Rynek Infrastruktury
Poza konsorcjum firm Mirbud i Erbedim oraz Astaldi oferty zostały złożone przez Dragados (502,902 mln zł), konsorcjum Budimeksu i Ferrovialu (505,006 mln zł), konsorcjum Salini i Todini Costruzzioni Generali (489,163 mln zł) oraz konsorcjum Heilit+Woerner i Strabagu (505,137 mln zł).
Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty GDDKiA będzie stosować kryterium ceny, terminu realizacji oraz gwarancji jakości robót. Inwestycja powinna być zrealizowana w 30 miesięcy od daty zawarcia umowy, bez wliczania okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca). Otwarcie ofert na pozostałe trzy odcinki drogi ekspresowej S3 Nowa Sól – Legnica planowane jest we wrześniu.
Budowa II odcinka S3 zakłada między innymi budowę drogi ekspresowej o długości około 16,9 km o przekroju 2x2 pasy ruchu oraz pas awaryjny, z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu w pasie dzielącym o szerokości 12 m, budowę trzech węzłów drogowych Gaworzyce, Drożów oraz Potoczek, przebudowę istniejącej sieci dróg w zakresie kolizji z planowaną drogą ekspresową oraz budowę dróg wewnętrznych, obsługujących tereny przylegle do projektowanego pasa drogowego.
Ponadto, powstaną drogi technologiczne, Obwód Utrzymania Drogowego Drożów, osiem obiektów inżynierskich, jeden wiadukt pełniący funkcję dolnego przejścia dla zwierząt, osiem wiaduktów nad drogą ekspresową w ciągu dróg lokalnych.
Zaplanowano również budowę urządzeń ochrony środowiska, w tym między innymi: pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych, przepustów/przejść ekologicznych wraz z systemem ochronno-naprowadzającym, zieleni naprowadzającej, systemu odprowadzającego wody opadowe, urządzeń oczyszczających.