Rynek Infrastruktury
Ostatecznie trasa S8 z Wrocławia do Oleśnicy będzie otwarta dla ruchu w połowie września tego roku. Obecnie ustawiane są na niej znaki i malowane pasy. Drugie zadanie z Oleśnicy do Sycowa będzie oddane do użytku w listopadzie. Cały projekt jest warty około 1,2 mld zł.
Kolejną inwestycją realizowaną w województwie dolnośląskim jest Wschodnia Obwodnica Wrocławia. Budowa jej drugiego etapu rozpocznie się na przełomie sierpnia i września. Inwestycja warta 115 mln zł ma być gotowa w 2014 roku. 7-kilometrowy odcinek wraz z drogami dojazdowymi ma kosztować 63 mln zł, lecz koszt inwestycji jest znacznie większy i wiąże się z tym, że trasa powstaje na podmokłych i chronionych terenach.
W sumie Wschodnia Obwodnica Wrocławia będzie mieć 38 km i przebiegnie przez Bielany, Łany i Długołękę. Inwestycja została podzielona na cztery etapy. Pierwszy, którego realizację rozpoczęto w 2009 roku będzie gotowy na początku przyszłego roku. Kolejny wkrótce ruszy, a następne dwa odcinki są w fazie projektowania. Ich budowa zakończy się w 2015 roku.
Następna inwestycja to budowa mostu przez Odrę w Brzegu Dolnym. Przeprawa za 138 mln zł będzie gotowa do 2013 roku. Jest to jeden z najdłuższych obiektów w kraju i liczy 565 m długości oraz 15 m szerokości. Wzdłuż mostu powstaną chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie oraz ekrany akustyczne.
Przeprawa będzie częścią trasy mającej połączyć Żmigród, Brzeg Dolny i okolice Środy Śląskiej z autostradą A4. Pozwoli to mieszkańcom Brzegu Dolnego i pobliskich terenów na krótszy dojazd do Wrocławia. Gdy powstanie nowy most nad Odrą, ruch na tej mocno eksploatowanej trasie zmniejszy się z 14 tys. pojazdów na dobę do 10 tys.