Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu kontynuuje rozbudowę dróg wojewódzkich przy wsparciu programu Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027. Zakończyła się inwestycja związana z rozbudową DW416, a jednocześnie województwo otrzymało dofinansowanie na rozbudowę DW401.
Modernizację przeszedł odcinek Pietna – Ściborowice, a trwają jeszcze prace w miejscowości Żłobizna.
Rozbudowano DW416
Zakończona rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 416 Pietna – Ściborowice kosztowała 11,660 mln zł, a dofinansowanie wyniosło 6,689 mln zł. Jej celem była natomiast poprawa bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu, usprawnienie ruchu drogowego na DW416, a także zwiększenie atrakcyjności gospodarczej i komunikacyjnej regionu.
Rozbudowana została droga o długości 2,66 km, która zyskała klasę G i nośność 115 kN/oś, a zakres robót obejmował m.in. rozbiórkę istniejącej konstrukcji drogi, wymianę konstrukcji i poszerzenie jezdni, wykonanie poboczy, skarp i chodników, budowę i przebudowę zjazdów publicznych i indywidualnych, budowę nowych obiektów mostowych, wykonanie rowów przydrożnych i odwodnienia terenów przyległych, odprowadzenie wód opadowych z nawierzchni, zabezpieczenie i przebudowę kolidującej infrastruktury technicznej, budowę kanału technologicznego na całej długości, wykonanie zatok autobusowych z peronami i oświetleniem, budowę wysp spowalniających i ich oświetlenia czy montaż barier energochłonnych.
Czas na DW401
Teraz opolski ZDW otrzymał decyzję o dofinansowaniu rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 401 w miejscowości Żłobizna. Całkowita wartość projektu to 20,3 mln zł, a dofinansowanie wyniesie 12,180 mln zł. Celem projektu jest rozwój i udoskonalanie zrównoważonej, odpornej na zmiany klimatu, inteligentnej i intermodalnej mobilności na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym, w tym poprawę dostępu do TEN-T oraz mobilności transgranicznej.
Realizacja zadania zaczęła się w marcu tego roku i potrwa do sierpnia 2026 roku. Efektem realizacji projektu będzie 1,55 km zmodernizowanej drogi wojewódzkiej stanowiącej połączenie z autostradą A4. Droga zyska klasę G i dopuszczalny nacisk 11,5 tony.
Roboty obejmą natomiast rozbudowę i przebudowę drogi, wymianę konstrukcji drogi na nowoprojektowaną, budowę bitumicznej ścieżki pieszo-rowerowej, przebudowę i budowę chodników, wykonanie poboczy gruntowych. Ponadto przebudowane zostaną skrzyżowania z drogami podporządkowanymi, zostaną wybudowane i przebudowane zatoki autobusowe, przebudowane i wybudowane zjazdy indywidualne i publiczne, dostosowanie obiektów budowlanych do korzystania przez osoby niepełnosprawne i wiele innych elementów poprawiających bezpieczeństwo.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.