Rynek Infrastruktury
W postępowaniu oferty cenowe złożyło pięć podmiotów. Najdroższa oferta wpłynęła od konsorcjum Budimeksu i Ferrovial Agroman, które realizację inwestycji wyceniło na 446,173 mln zł. Pozostałe oferty złożyły: Astaldi (444,859 mln zł), konsorcjum Mirbud i Erbedim (427,174 mln zł), konsorcjum Heilit+Woerner (407,129 mln zł).
Zamawiający poinformował, że na to przedsięwzięcie zamierza przeznaczyć 481,471 mln zł, co oznacza, że wszystkie ze złożonych ofert mieszczą się w tym limicie. Wszystkie podmioty zaoferowały 30-miesięczny termin wykonania zamówienia oraz 10-letnią gwarancję.
Do zadań wykonawcy będzie należało wybudowanie drogi o dwóch jezdniach po dwa pasy ruchu z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu w pasie rozdziału, dwóch węzłów drogowych: Nowa Sól Południe oraz Nowe Miasteczko. Powstanie też sześć obiektów inżynierskich w ciągu drogi S3.
Zaplanowano też budowę dziewięciu wiaduktów nad drogą ekspresową, w ciągu dróg lokalnych, dwóch przejść ekologicznych nad drogą ekspresową, przeznaczonych dla dużych zwierząt, przygotowanie terenu pod przyszłe Miejsca Obsługi Podróżnych Niegosławice Zachód i Niegosławice Wschód wraz z doprowadzeniem mediów.
Powstaną też urządzenia ochrony środowiska, w tym między innymi: ekrany akustyczne, ekrany ekologiczne, antyolśnieniowe, przepusty ekologiczne wraz z systemem ochronno-naprowadzającym, zieleń naprowadzającą, system budowy wód opadowych, urządzenia podczyszczające oraz ogrodzenie drogi na całej długości.