Partner serwisu
Drogi i autostrady

Droga Czerwona to być albo nie być dla Portu Gdynia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
21-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Droga Czerwona to być albo nie być dla Portu Gdynia
fot. Port Gdynia/ T. Urbaniak
– Dzisiaj Droga Czerwona ma priorytetowe znaczenie dla poprawy dostępności komunikacyjnej z i do Portu Gdynia – podaje Zarząd Morskiego Portu Gdynia (ZMPG). Inwestycja ma wspierać inne projekty stymulujące nowoczesną produkcję i usługi około portowe oraz działania na rzecz nowych połączeń żeglugowych.

Budowa Drogi Czerwonej to konkretne wspieranie inwestycji stymulujących nowoczesną produkcję i usługi około portowe oraz działań na rzecz nowych połączeń żeglugowych, zwłaszcza w basenie Morza Bałtyckiego. Droga Czerwona to utworzenie nowej „aorty” życia dla Portu Gdynia i samego miasta.

Jak twierdzi mniejszy z trójmiejskich portów – po wielu perturbacjach usunięty z listy projektów Korytarza Bałtyk-Adriatyk (BAC), projekt budowy Drogi Czerwonej, jest dzisiaj aktualny i realny.

– Podkreślmy, iż z budową Drogi Czerwonej związane są bezpośrednio współzależne projekty. Mowa o przebudowie Estakady Kwiatkowskiego, realizacja Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta, dalsza integracja i modernizacja powiązań dróg krajowych i autostrad z portową infrastrukturą drogową oraz rozwój Platformy Multimodalnej „Dolina Logistyczna” – informuje ZMPG.
 
– Droga Czerwona to być albo nie być dla Portu Gdynia – komnetuj Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. – W tym roku przeładujemy w gdyńskim porcie ponad 20 mln ton i bez nowego połączenia drogowego nie będziemy mieli szansy na dalszy rozwój. Wysłużona i nadmiernie eksploatowana Estakada Kwiatkowskiego nie jest w stanie zaspokoić potrzeb Portu Gdynia. Mam nadzieję, że wsparcie ze strony gdyńskich parlamentarzystów pozwoli jak najszybciej rozpocząć budowę Drogi Czerwonej, która zdecyduje o dalszym rozwoju portu i poprawie życia gdynian – dodaje.

Jak w czerwcu 2016 roku informował wiceprezydent Gdyni, Bartosz Bartoszewicz – samorząd oszacował koszt wykonania tej, liczącej około 3,3 kilometra drogi, na około 1,3 mld zł. W tej sytuacji oczywiste jest, że bez państwowego wsparcia miastu lub portowi trudno będzie przeprowadzić ten projekt.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia otwiera się na Azję

Intermodal i logistyka

Port Gdynia otwiera się na Azję

Damian Kelman 18 września 2025

Publiczny Terminal Promowy w Gdyni nadal bez drugiego operatora

Intermodal i logistyka

Wybudowano największy w Polsce hub przeładunkowy zboża [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia otwiera się na Azję

Intermodal i logistyka

Port Gdynia otwiera się na Azję

Damian Kelman 18 września 2025

Publiczny Terminal Promowy w Gdyni nadal bez drugiego operatora

Intermodal i logistyka

Wybudowano największy w Polsce hub przeładunkowy zboża [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij