Prace przygotowawcze dotyczące przebudowy drogi krajowej nr 94 i 36 są w końcowej fazie. Po ich zakończeniu coraz bliżej będzie modernizacja drogi pomiędzy Wrocławiem i Lubinem z uwagi na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego.
W ramach inwestycji przebudowane zostaną trzy odcinki drogi: Lubin – Prochowice (DK36), Prochowice – Środa Śląska (DK94) raz Środa Śląska – Wrocław (DK94).
Wnioski o DŚU w przyszłym roku
Aktualnie zakończyły się prace geologiczne i trwa opracowywanie dokumentacji geologiczna-inżynierskiej oraz raportu oddziaływania na środowisko. Prowadzone są również prace projektowe nad rozwiązaniami proponowanymi w inwestycji, które dotyczą doszczegółowienia planów sytuacyjnych, rozwiązań w zakresie skrzyżowań i dróg równoległych.
Jeszcze w tym roku – w IV kwartale – ma odbyć się spotkanie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, która zarekomenduje wariant do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Decyzje środowiskowe mają zostać uzyskane dla trzech wspomnianych odcinków.
GDDKiA planuje złożyć wnioski w I kwartale 2026 roku. W czasie trwania postępowania odbywać się będą konsultacje społeczne, które umożliwią zainteresowanym zapoznanie się z przyjętym zakresem inwestycji.
Rozbudowa drogi z Wrocławia do Lubina
W realizowanym Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym z elementami koncepcji programowej zostaną opracowane warianty przebiegu trasy. Zakładać będą rozbudowę ok. 60 km drogi po śladzie istniejącym lub częściowo po nowym śladzie na fragmentach omijających obszary zurbanizowane, cenne przyrodniczo lub korygujące parametry drogi. Trasa będzie przebiegać przez trzy powiaty: lubiński, legnicki oraz średzki.
W zależności od wybranego wariantu zakłada się rozbudowę drogi do przekroju 2x2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu) w parametrach klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego).
W ramach inwestycji planowana jest budowa obwodnic wybranych miejscowości, przebudowa istniejących skrzyżowań i budowa nowych. Wykonane zostaną elementy ochrony środowiska, oświetlenie drogowe oraz elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Parametry drogi zostaną dostosowane do prognozowanych natężeń ruchu z jednoczesnym dostosowaniem konstrukcji drogi do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś.
Kolejnym etapem inwestycji będzie wszczęcie postępowań przetargowych w systemie Projektuj i buduj.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.