Partner serwisu
Drogi i autostrady

Droga Wrocław – Lubin coraz bliżej STEŚ

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
04-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
04-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Droga Wrocław – Lubin coraz bliżej STEŚ
fot. GDDKiA Wrocław
Prace przygotowawcze dotyczące przebudowy drogi krajowej nr 94 i 36 są w końcowej fazie. Po ich zakończeniu coraz bliżej będzie modernizacja drogi pomiędzy Wrocławiem i Lubinem z uwagi na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego.

W ramach inwestycji przebudowane zostaną trzy odcinki drogi: Lubin – Prochowice (DK36), Prochowice – Środa Śląska (DK94) raz Środa Śląska – Wrocław (DK94).

Wnioski o DŚU w przyszłym roku

Aktualnie zakończyły się prace geologiczne i trwa opracowywanie dokumentacji geologiczna-inżynierskiej oraz raportu oddziaływania na środowisko. Prowadzone są również prace projektowe nad rozwiązaniami proponowanymi w inwestycji, które dotyczą doszczegółowienia planów sytuacyjnych, rozwiązań w zakresie skrzyżowań i dróg równoległych.

Jeszcze w tym roku – w IV kwartale – ma odbyć się spotkanie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, która zarekomenduje wariant do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Decyzje środowiskowe mają zostać uzyskane dla trzech wspomnianych odcinków.

GDDKiA planuje złożyć wnioski w I kwartale 2026 roku. W czasie trwania postępowania odbywać się będą konsultacje społeczne, które umożliwią zainteresowanym zapoznanie się z przyjętym zakresem inwestycji.

Rozbudowa drogi z Wrocławia do Lubina

W realizowanym Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym z elementami koncepcji programowej zostaną opracowane warianty przebiegu trasy. Zakładać będą rozbudowę ok. 60 km drogi po śladzie istniejącym lub częściowo po nowym śladzie na fragmentach omijających obszary zurbanizowane, cenne przyrodniczo lub korygujące parametry drogi.  Trasa będzie przebiegać przez trzy powiaty: lubiński, legnicki oraz średzki.     

W zależności od wybranego wariantu zakłada się rozbudowę drogi do przekroju 2x2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu) w parametrach klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego).

W ramach inwestycji planowana jest budowa obwodnic wybranych miejscowości, przebudowa istniejących skrzyżowań i budowa nowych. Wykonane zostaną elementy ochrony środowiska, oświetlenie drogowe oraz elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Parametry drogi zostaną dostosowane do prognozowanych natężeń ruchu z jednoczesnym dostosowaniem konstrukcji drogi do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś.    

Kolejnym etapem inwestycji będzie wszczęcie postępowań przetargowych w systemie Projektuj i buduj.  

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wkrótce umowa na projekt i rozbudowę DK25

Drogi i autostrady

Wkrótce umowa na projekt i rozbudowę DK25

Damian Kelman 04 czerwca 2025

Startuje modernizacja pogranicza Polski ze Słowacją

Drogi i autostrady

Który wariant rozbudowy układu drogowego na Zakopiance?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Będzie rozbudowa DK94 z usunięciem skutków powodzi w Skorogoszczy

Drogi i autostrady

Będzie rozbudowa DK94 z usunięciem skutków powodzi w Skorogoszczy

Damian Kelman 26 maja 2025

DK94: Przebudowa za ponad 160 mln zł na finiszu [zdjęcia]

Drogi i autostrady

Pięciu chętnych na remont wiaduktu na DK94

Drogi i autostrady

Pięciu chętnych na remont wiaduktu na DK94

Damian Kelman 26 marca 2025

Pozostałe z wątku:

Wkrótce umowa na projekt i rozbudowę DK25

Drogi i autostrady

Wkrótce umowa na projekt i rozbudowę DK25

Damian Kelman 04 czerwca 2025

Startuje modernizacja pogranicza Polski ze Słowacją

Drogi i autostrady

Który wariant rozbudowy układu drogowego na Zakopiance?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Będzie rozbudowa DK94 z usunięciem skutków powodzi w Skorogoszczy

Drogi i autostrady

Będzie rozbudowa DK94 z usunięciem skutków powodzi w Skorogoszczy

Damian Kelman 26 maja 2025

DK94: Przebudowa za ponad 160 mln zł na finiszu [zdjęcia]

Drogi i autostrady

Pięciu chętnych na remont wiaduktu na DK94

Drogi i autostrady

Pięciu chętnych na remont wiaduktu na DK94

Damian Kelman 26 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5