Rynek Infrastruktury
W tym roku wydatki na nowe drogi wyniosą około 30 mld zł, a w przyszłym 15 mld zł. – Potem branżę czekają dwa, w porównaniu z poprzedniki, chude lata – mówi „Rzeczpospolitej” Lech Witecki, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad.
Do tej pory nie jest znana wielkość budżetu UE na lata 2014-2020, więc branża nie jest w stanie stwierdzić, jakiej wartości kontrakty się pojawią. Polska liczy na to, że budżet nie będzie mniejszy niż do tej pory, jednak Komisja Europejska zaznacza, że w pierwszej kolejności fundusze unijne będą przeznaczone na inwestycje kolejowe.
Resort transportu myśli nad tym, by remonty i utrzymanie dróg krajowych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad były finansowane z Krajowego Funduszu Drogowego. Lech Witecki rozważa, że KFD mogłoby na remonty wydawać 1,5 mld zł rocznie, co pozwoli na objęcie utrzymaniem około 3 tys. km tras.
Szacuje się, że na pilne remonty polskiej sieci drogowe potrzeba 10 mld zł. W 2011 roku budżet przeznaczył na ten cel 80 mln zł, a w bieżącym roku 160 mln zł.