Partner serwisu
Drogi i autostrady

Drogi trzeba budować spokojnie, nie na Euro

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
29-02-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Drogi trzeba budować spokojnie, nie na Euro
fot. GDDKiA
Na mistrzostwa Euro 2012 politycy obiecywali powstanie blisko 3 tys. km dróg ekspresowych i autostrad, jednak obecna sytuacja pokazuje, że tego planu nie uda się wykonać. Ratunkiem ma okazać się ustawa o przejezdności dróg w budowie, która stanowi jednak zagrożenie dla kierowców – piszą w „Gazecie Wyborczej” poseł PSL Janusz Piechociński i Adrian Furgalski, dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR.

Za niewykonanie ambitnego planu odpowiadają rządowe agendy, które czuwają nad przygotowaniem i realizacją inwestycji, złożone procedury przetargowe, protesty społeczne oraz konflikty na rynku wykonawców.


Widmo niedokończonych licznych dróg do mistrzostw, w tym ważnego z punktu widzenia imprezy odcinka od Strykowa do Konotopy sprawiło, że zaczęto myśleć o awaryjnym rozwiązaniu, które miałaby stanowić ostawa o przejezdności dróg.


Rząd przyjął nowelizację ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych i trafiła ona do sejmu. Według niej można oddać do użytkowania niedokończoną drogę, odstępując od niektórych zapisów prawa ochrony środowiska.


Piechociński i Furgalski twierdzą, że ustawa przyspieszy dokończenie tych dróg, ponieważ na wykonanie pozostałych prac wykonawca będzie miał 9 miesięcy. Z drugiej strony ustawa nie reguluje kwestii ważnych dla kierowców, takich jak bezpieczeństwo, odpowiedzialność za potencjalne wypadki, pokrycie kosztów uszkodzeń wynikłych z poruszania się po placu budowy oraz kolizji.


Zaawansowanie inwestycji drogowych na koniec 201 roku przedstawione przez GDDKiA pokazuje, ż z 43 ważnych dla Euro zadań wykonano 7, w 15 przypadkach nie uda się zapewnić przejezdności, a dl 10 uzyskanie przejezdności jest zagrożone. Wynika z tego, że uda się udostępnić 11 odcinków dróg i nie w każdym miejscu samochody będą mogły być wpuszczone na trasę – zaznaczają Furgalski i Piechociński.


Problemem okazuje się wpuszczenie pojazdów na drogę, na której znajduje się tylko warstwa wiążąca asfaltu. Po mistrzostwach konieczne będzie sfrezowanie 1 cm i położenie warstwy ścieralnej. Według GDDKiA takie rozwiązanie się nie sprawdzi, ponieważ zanieczyszczona warstwa wiążąca nie będzie mogła prawidłowo połączyć się z warstwą ścieralną, a naprawa drogi będzie kosztowna. Jako przykład Piechociński i Furgalski podają odcinek A2 Łódź-Warszawa, gdzie koszt ten wyniesie nawet 11 mln zł. Apelują o spokojne dokończenie dróg, zapewnienie bezpieczeństwa budującym i przyszłym użytkownikom.

Całość artykułu

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Drogi i autostrady

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Roman Czubiński 21 lipca 2017

Euro 2012 największym przedsięwzięciem dla transportu lotniczego

Intermodal i logistyka

Doświadczenia sektora lotniczego z obsługi ruchu podczas Euro 2012

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Drogi i autostrady

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Roman Czubiński 21 lipca 2017

Euro 2012 największym przedsięwzięciem dla transportu lotniczego

Intermodal i logistyka

Doświadczenia sektora lotniczego z obsługi ruchu podczas Euro 2012

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5