– Dzięki rozbudowie i modernizacji portów lotniczych oraz działaniom operacyjno - organizacyjnym i inwestycyjnym Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej znacząco wzrosła ich przepustowość. Liczba operacji przylotów na zmodernizowanych lotniskach miast gospodarzy zwiększyła się o 79 procent, natomiast operacji odlotów o 122 procent. Nowoczesna infrastruktura przyniosła wymierne efekty,a przewoźnicy zapowiedzieli uruchomienie nowych połączeń lotniczych. Podczas turnieju płynnie przeprowadzono łącznie ponad 30 tys. operacji lotniczych, w tym blisko 4 tys. operacji dedykowanych specjalnie dla gości turnieju – przypomina Marczewski.
– Najwięcej operacji lotniczych obsłużyło lotnisko Chopina w Warszawie – ponad 17,5 tys. Bez szeregu inwestycji zrealizowanych w ramach 4,5 letniego procesu przygotowań oraz bez przyjętych specjalnych rozwiązań organizacyjnych i prawnych, tak płynna obsługa pasażerów byłaby niemożliwa. Organizacja turnieju w Polsce zakończyła się sukcesem, czego najlepszym dowodem są bardzo pozytywne wyniki badania opinii społecznej wśród kibiców polskich i zagranicznych, jak również entuzjastyczne relacje najważniejszych światowych i polskich mediów. Osiągnięcie takiego wyniku było możliwe dzięki wspólnej pracy i ogromnemu zaangażowaniu przeszło 170 instytucji rządowych i samorządowych – komentuje krajowy koordynator ds. lotnisk w spółce PL.2012.
– Dynamiczny, związany z UEFA EURO 2012 rozwój infrastruktury przekłada się na wymierne efekty ekonomiczne w latach 2013 – 2020. Eksperci przewidują bowiem, że PKB Polski wzrośnie dzięki przyspieszeniu realizacji inwestycji transportowych o dodatkowe 20 mld zł. Podczas UEFA EURO 2012 92 procent gości z zagranicy pozytywnie oceniło atmosferę panującą w trakcie turnieju, a 85 procent bardzo dobrze wypowiedziało się o organizacji Mistrzostw w Polsce. Niemal wszyscy, bo aż 92 procent zagranicznych gości zadeklarowało, że po powrocie do swojej ojczyzny poleci Polskę znajomym jako kraj atrakcyjny turystycznie i wart odwiedzenia – przytacza statystyki Marczewski.