W ciągu drogi krajowej nr 94 w Bolesławcu powstaną dwa nowe mosty. Otwarto oferty w przetargu na wykonanie robót. Wpłynęło 12 propozycji.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu przygotowała 55,6 mln zł. Większość ofert mieści się w tej kwocie.
Propozycję z najniższą ceną złożyła firma Himmel i Pepesch z Opola – 40,876 mln zł. Kolejne ofert to: Nowak-Mosty – 45,293 mln zł, Berger Bau – 47,344 mln zł, Banimex – 48,499 mln zł, 48,752 mln zł, Porr – 50,889 mln zł, Mosty Łódź 50,969 mln zł. Swoje propozycje przedstawili także: Budimex – 51,506 mln zł, Primost Południe – 52,966 mln zł i Warbud – 54,652 mln zł. Dwie oferty, które przekroczyły budżet inwestora to Max Bogl – 61,364 mln zł oraz Alusta – 62,186 mln zł.
Nowe równoległe względem siebie mosty mają zastąpić istniejący obiekt, który jest w złym stanie technicznym i ma nienormatywne parametry. Razem z mostami wybudowany zostanie dwujezdniowy odcinek drogi krajowej nr 94. Same mosty także będą mieściły po dwa pasy ruchu. Na wjeździe i wyjeździe z mostu powstaną ronda turbinowe. W miejscu obecnego skrzyżowania drogi nr 94 z ulicą Widok, czyli DW-350 zostanie wybudowane nowe rondo, a istniejące rondo na przecięciu z ulicą Zgorzelecką zostanie przebudowane.
Wyświetl większą mapę
W planach jest także przebudowa skrzyżowania DK-94 z ulicą Spacerową w ciągu drogi powiatowej oraz krajówki z drogą gminną. DK-94 na odcinku ok. 600 m będzie przebudowana i zwiększy się jej nośność do 11,5 t/oś. Poza strefę głównych potoków ruchu mają być przeniesione zatoki autobusowe.
Na prace przewidziano 32 miesiące z wyłączeniem okresów zimowych. Finał spodziewany jest w 2026 r.