W przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Sanoka do rzeszowskiego oddziału GDDKiA wpłynęło dziewięć ofert. Najtańsza okazała się ta należąca do konsorcjum Max Boegl, której wartość wyniosła niemal 140 mln zł.
Wysoka wartość ofert
Pozostałe oferty wahały się od ponad 158 mln zł do niemal 230 mln zł. Oznacza to, że część z nich przekroczyła budżet założony na to zadanie przez zamawiającego ustalony na 173,660 mln zł. Dotyczy to czterech ofert, z czego najwyższa należy do konsorcjum Mosty-Łódź, RBDiM Krosno, PBDiM Sanok i o 32,4% przewyższa tę kwotę.
Przetarg na projekt i budowę obwodnicy został ogłoszony pod koniec września 2014 roku. Miesiąc później do GDDKiA wpłynęło 20 wniosków od podmiotów zainteresowanych realizacją zamówienia. GDDKiA otrzymała ostatecznie osiem ofert cenowych na realizację inwestycji.
Zakres prac
Obwodnica o długości 7 km powstanie w ciągu drogi krajowej nr 28 łączącej Zator z przejściem granicznym w Medyce. Planowana trasa będzie pierwszym etapem obwodnicy miasta. Początek drogi zlokalizowano na skrzyżowaniu DK-28 z DW-886, a koniec na DK-94 w rejonie skrzyżowania z ulicą Łany.
Na obwodnicy znajdą się cztery skrzyżowania, z czego trzy będą rondami, powstanie też 12 obiektów inżynierskich, w tym dziewięć w ciągu drogi krajowej. Sześć z nich będzie pełniło też funkcję ekologiczną. Trasa będzie miała przekrój 2+1.
Więcej informacji znajdziesz w Monitorze,