Rynek Infrastruktury
Inwestycja będzie polegała na modernizacji infrastruktury portu oraz układu drogowego. Dzięki przebudowie głównej arterii Dziwnowa zwiększy się dostępność o portu od strony lądu. Będzie to kolejna ważna inwestycja w mieście. Niedawno oddano do użytku dwa miejsca postojowe dla jachtów i most zwodzony.
– Szukaliśmy wraz z burmistrzem Dziwnowa możliwego montażu finansowego. Z pomocą przyszedł ARiMR. Co istotne, całość inwestycji zostanie sfinansowana ze środków spoza naszego regionu, z funduszu centralnego PO Ryby. Dzięki tej inwestycji cały Dziwnów zyska nową jakość w zakresie komunikacji i modernizacji bazy rybackiej – mówił marszałek Olgierd Geblewicz.
Grzegorz Jóźwiak, burmistrz Dziwnowa, z zadowoleniem mówił o zakończonym sukcesem pozyskiwaniu funduszy na projekt modernizacji portu i rozbudowy przejścia przez miasto. – To największa inwestycja w historii naszej gminy i jestem pewien, że zwiększy ona atrakcyjność naszego miasta – oznajmił Jóźwiak.
Gmina Dziwnów pozyskała na tę inwestycję dofinansowanie w wysokości 30 mln zł, co stanowi 100 procent wartości inwestycji. Ta zostanie zrealizowana w trzech etapach.
Pierwszy etap polega na przygotowaniu terenu i przyłączeniu obiektów do sieci. Zaplanowano wymianę infrastruktury technicznej podziemnej i naziemnej. Teren zostanie wyposażony w oświetlenie zewnętrzne, monitoring wizyjny posesji oraz przyłącze teletechniczne i wewnętrzną instalację teletechniczną. W obrębie portu powstaną obiekty kubaturowe.
Następny etap polegać będzie na przebudowaniu i rozbudowaniu istniejącej drogi dojazdowej do portu rybackiego wraz z wykonaniem infrastruktury technicznej. Celem inwestycji jest przebudowa istniejącej drogi, czyli ulicy Żeromskiego i Os. Rybackie, wraz z rozbudową o fragment łączący ulicę Os. Rybackie z portem.
Trzeci etap inwestycji to rozbudowa przejścia przez Dziwnów, ulicę Słowackiego i Wybrzeża Kościuszki w ciągu DW-102 Międzyzdroje – Kołobrzeg wraz z infrastrukturą techniczną przynależną do drogi. Remont tej jedynej drogi dojazdowej do portu jest niezbędny i będzie stanowił zwieńczenie zainicjowanych inwestycji związanych z modernizacją infrastruktury hydrotechnicznej, zapewniającej dostęp do portu od strony lądu.