Rynek Infrastruktury
Przebudowa przejścia granicznego w ciągu drogi krajowej nr 8 w pobliżu Kudowy Zdroju uporządkuje i zwiększy płynność ruchu oraz bezpieczeństwa podróżnych: kierowców pojazdów oraz pieszych i rowerzystów w obrębie przejścia granicznego z Republiką Czeską. Długość odcinka w przebudowie to ponad 600 metrów. Prace nadzoruje Generalna Dyrekcja Dróg krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu.
Zakres robót obejmuje przebudowę układu drogowego, budowę chodników, budowę systemu odwodnienia, oświetlenia, przebudowę zjazdów indywidualnych i publicznych, budowę parkingu dla samochodów osobowych, kompensacyjne nasadzenia drzew i krzewów. Przebudowane przejście będzie gotowe 31 maja, czyli jeszcze przed Euro 2012. Prace realizuje konsorcjum z liderem: Wrobis z partnerem M-Silnice (Republika Czeska).
Celem przebudowy przejścia granicznego w ciągu drogi krajowej nr 33 w Boboszowie jest uporządkowanie przebiegu drogi krajowej przez przejście graniczne (związane z przystąpieniem Polski do układu z Schengen). Rozbudowana zostanie infrastruktura drogowa: układ drogowy, odwodnienie, oświetlenie, parking, nowa organizacja ruchu docelowego. Długość odcinka w przebudowie to ok. 225 metrów. Prace realizuje Przedsiębiorstwo Drogmost. Przejście graniczne w Boboszowie również będzie przebudowane przed Euro 2012.
Opolski oddział GDDKiA ukończył przebudowę prowadzącej do granicy z Czechami drogi krajowej nr 41 kilka miesięcy wcześniej. Pomiędzy Prudnikiem a przejściem granicznym w Trzebini, czyli na odcinku ponad 3 kilometrów, została poszerzona nawierzchnia (2x3,50 m + 2 x 0,70 m opaski bitumicznej). Wybudowano m.in. ścieżkę rowerową oraz chodnik i ciąg pieszo-rowerowy w Trzebini, a także szereg innych elementów drogowej infrastruktury zapewniającej bezpieczeństwo.
Dzięki przebudowie spodziewany wzmożony ruch czeskich kibiców udających się na mecze Euro 2012 będzie mógł się odbywać bezpiecznie i bez utrudnień związanych ze złym stanem drogi.