Partner serwisu
Drogi i autostrady

Gdańsk chce przekonać mieszkańców do (nierealnej?) budowy tunelu pod Pachołkiem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
07-09-2016
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Gdańsk chce przekonać mieszkańców do (nierealnej?) budowy tunelu pod Pachołkiem
fot. Dawn Endico, flickr.com, CCA
Jednym z głównych problemów komunikacyjnych Gdańska jest zbyt mała liczba dróg łączący tzw. Górny Taras z „dolną” częścią miasta. Rozpatrywany od lat pomysł budowy tzw. Nowej Spacerowej, wraz tunelem pod wzgórzem Pachołek, ma tyluż zwolenników, co przeciwników. Władze Gdańska postanowiły przekonać sceptyków, organizując cykl spotkań pokazujących zasadność tej inwestycji.

Spotkania te nie będą dotyczyć tylko samego tunelu – projekt jest szerszy. Jak poinformował w komunikacie Urząd Miasta Gdańska, obecnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowuje zamówienie publiczne w celu wyłonienia wykonawcy, który opracuje dokumentację niezbędną do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla układu łączącego drogę wojewódzką nr 218 (Krokowa – Gdańsk; w Gdańsku DW 218 kończy się w dzielnicy Osowa, na styku z obwodnicą Trójmiasta) z ul. Kielnieńską i Zielonym Bulwarem. Wykonawca na wytypowanie wariantu realizacyjnego będzie miał czas do 10 grudnia 2016 r. Następnie do 20 stycznia 2017 r. zostanie opracowana Karta Informacyjna Przedsięwzięcia, a raport oddziaływania na środowisko będzie gotowy do 31 października 2017 roku.

UM precyzuje w komunikacie, że planowana trasa komunikacyjna ma się rozpocząć się od tunelu pod Martwą Wisłą, następnie ma biegnąć na skraju osiedli mieszkaniowych Zaspy, Przymorza, Żabianki oraz terenów zielonych Pasa Nadmorskiego. To ten odcinek określany jest mianem „Bulwaru Zielonego” (kiedyś – w nieco zmienionym przebiegu – projekt ten był określany był mianem „Drogi Zielonej”; jak dotąd wybudowany został tylko jeden odcinek tej trasy: na granicy Gdańska i Sopotu, pomiędzy al. Grunwaldzką i halą sportową Ergo Arena). Kolejnym etapem planowanej trasy komunikacyjnej jest tunel pod Pachołkiem i ul. Nowa Spacerowa oraz węzeł Wysoka. Jej ostatni odcinek sięga do planowanej obwodnicy Metropolitalnej poprzez ulicę Nową Kielnieńską. Tak poprowadzona trasa omijałaby dzielnice Oliwa i Osowa. To przez ich środek przebiega w obecnym przebiegu „stara” ul. Spacerowa – jeden z najbardziej zakorkowanych ciągów drogowych w Gdańsku.

W drugiej połowie września odbędzie się cykl spotkań z mieszkańcami dzielnic Gdańska, przez które miałaby przechodzić nowa trasa.

UM Gdańsk przypomina w komunikacie, że Inwestycja od samego początku wzbudza wśród mieszkańców mieszane uczucia. Z jednej strony aktywiści oraz mieszkańcy, którzy są przeciwni inwestycji, z drugiej zwolennicy, dla których nowa droga jest rozwiązaniem wielu kłopotów komunikacyjnych. – Każda inwestycja transportowa budzi kontrowersje. Pojawiają się obawy mieszkańców w sąsiedztwie planowanej drogi o jej kształt i rolę. Jest to uzasadnione, dlatego w trakcie tych indywidualnych spotkań spróbujemy rozwiać wątpliwości. Pamiętajmy, że jesteśmy jeszcze na początku procesu inwestycyjnego – mówi Edyta Damszel-Turek, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.

Do budowy nowej trasy jeszcze bardzo daleko, gdyż nie ona ma zagwarantowanego finansowania. Warto przypomnieć, że na początku br., gdy Sejm głosował nad poprawkami do tegorocznego budżetu, nie umieszczono w budżecie proponowanej poprawki wnoszonej przez PO o sfinansowaniu ze środków centralnych przygotowania dokumentacji trasy. Warto podkreślić, że przeciwko tej poprawce głosowali nie tylko posłowie PiS, ale również np. politycy Nowoczesnej. Ewa Lieder, gdańska posłanka tej partii (w 2014 r. jako reprezentantka ruchów miejskich, zajęła 3. miejsce w wyborach na prezydenta Gdańska) podkreślała podczas sejmowej debaty, że budowa Bulwaru Zielonego de facto odcięłaby obszar pasa nadmorskiego od pozostałej części Gdańska. Szacowany koszt budowy to ok. 2 mld zł.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Państwowe autostrady bez opłat – jest podpis prezydenta

Drogi i autostrady

Państwowe autostrady bez opłat – jest podpis prezydenta

ep. 24 czerwca 2023

Koszalin. Bliżej otwarcia wiaduktu na al. Monte Cassino [zdjęcia]

Drogi i autostrady

Warszawa. Brukselska będzie zamknięta. Rusza remont

Drogi i autostrady

Bydgoszcz. Nakielska drogą wojewódzką i z szansą na środki z UE

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Państwowe autostrady bez opłat – jest podpis prezydenta

Drogi i autostrady

Państwowe autostrady bez opłat – jest podpis prezydenta

ep. 24 czerwca 2023

Koszalin. Bliżej otwarcia wiaduktu na al. Monte Cassino [zdjęcia]

Drogi i autostrady

Warszawa. Brukselska będzie zamknięta. Rusza remont

Drogi i autostrady

Bydgoszcz. Nakielska drogą wojewódzką i z szansą na środki z UE

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5