Rynek Infrastruktury
Samochody będą mogły przejechać obiema nitkami na całej długości trasy. – Nie będzie żadnych zwężeń na całej nowej drodze. Nieczynny będzie węzeł Lipce, czyli zjazd do Traktu św. Wojciecha, a także połączenie na Olszynce z Trasą Sucharskiego, która nadal jest w budowie – wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik GDDKiA w Gdańsku.
Budowa południowej obwodnicy Gdańska została zlecona przez gdańską GDDKIA konsorcjum firm Bilfinger Berger i Wakoz. Inwestycja obejmowała budowę 19 km drogi ekspresowej od Koszwał do obwodnicy Trójmiasta przez Olszynkę. W marcu firma Wakoz zeszła z placu budowy, a Bilfinger Berger samodzielnie kontynuował prace warte około 1,133 mld zł.
Dzięki budowie południowej obwodnicy Gdańska ze śródmieścia zniknie ruch tranzytowy. Węzeł Olszynka, który jeszcze nie został skończony zmieni nazwę na węzeł Gdańsk-Port. Z kolei węzeł Przejazdowo łączący drogę ekspresową ze starą drogą krajową nr 7 zostanie przemianowany na węzeł Gdańsk Wschód.