Rynek Infrastruktury
Zadanie I to odcinek od obwodnicy południowej Gdańska do węzła Elbląska. Wyznaczono już pas drogowy, rozebrano obiekty kubaturowe z terenu pasa drogowego, wycięto kolidujące z pasem drogowym drzewa i krzewy, wykonano wgłębne wzmocnienie podłoża metodą VD i mikrowybuchów na odcinku około 2200 m Trasy Sucharskiego.
Na obiekcie WD1 (wiadukt nad Trasą Sucharskiego w ciągu ulicy Tama Pędzichowska) wykonano przyczółki betonowe obiektu, na obiekcie WD2 (wiadukt w ciągu Trasy Sucharskiego nad kanałem A), WD3 (wiadukt w ciągu Trasy Sucharskiego nad ulicą Michałki) wykonano 90 procent przyczółków, na obiekcie WD4 (wiadukt w ciągu Trasy Sucharskiego nad bocznicą kolejową Lotos Kolej) wykonano pale fundamentowe przyczółków i podpór, wykonano 50 procent przyczółków i podpór. Z kolei na obiekcie WD5 (wiadukt w ciągu łącznicy nr 5 węzła Elbląska nad torami linii kolejowej nr 226 relacji Pruszcz Gdański – Gdańsk Port) wykonano fundamenty przyczółków i podpór.
Usunięto także około 90 procent kolizji istniejących linii energetycznych SN oraz 100 WN 110kV i WN 400kV z budowaną Trasą Sucharskiego oraz około 30 procent kolizji istniejącej kanalizacji sanitarnej z budowaną Trasą Sucharskiego.
Po ustabilizowaniu się osiadania podłoża w obrębie wzmocnień metodą VD rozbierany jest nasyp przeciążający do poziomu nasypu docelowego Trasy Sucharskiego. Kontynuuje się roboty w zakresie wzmocnienia podłoża na pozostałych elementach zadania (drogach serwisowych, łącznicach węzła Elbląska), budowy przyczółków obiektu WD2 i WD3 (roboty zbrojarskie i betonowe – pozostałe 10 procent).Trwają prace zbrojarskie i betonowe przy wykonywaniu przyczółków i filarów pod obiekty WD4 i WD5, usuwanie pozostałych kolizji infrastruktury podziemnej z Trasą Sucharskiego (energetyczne, sanitarne) oraz wykonywane są nasypy korpusu drogowego.
Na połączeniu dróg krajowych - Trasa Sucharskiego, zadanie II. Odcinek węzeł Wosia Budzysza – węzeł Ku Ujściu wyznaczono pas drogowy, wycięto kolidujące z pasem drogowym drzewa i krzewy, sprawdzono teren całego pasa drogi na obecność niewypałów i niewybuchów, odhumusowano teren całego pasa drogi głównej i dojazdów. Na części trasy wykonano wgłębne i powierzchniowe wzmocnienia gruntu
Wykonano posadowienie wszystkich obiektów mostowych, zorganizowano plac do prefabrykacji dźwigarów, wykonano konstrukcje żelbetową na obiekcie WD-7 (fundamenty, słupy, oczepy), zabetonowano wszystkie dźwigary VFT na prefabrykacji, trwają prace z antykorozją dźwigarów, częściowo wykonano konstrukcje żelbetową na obiekcie WD-8, trwają prace z antykorozją dźwigarów.
Wykonano 25 procent nasypów, 35 warstwy mrozoochronnej, 33 podbudowy stabilizowanej cementem, 32 podbudowy z kruszywa, 10 podbudowy z betonu asfaltowego, 30 krawężników betonowych oraz 80 procent rozbiórki elementów dróg i ogrodzeń.
Kontynuuje się roboty w zakresie wgłębnego i powierzchniowego wzmocnienia podłoża na pozostałym odcinku Trasy Sucharskiego. Trwają prace przy konstrukcji obiektu WD-6, WD-7, WD-8 i WD-9.