mg
System miał ruszyć 1 lipca. Zadziałał jednak dopiero po dwóch dobach. Z tego względu Kapsch musi zapłacić GDDKiA za każdy dzień opóźnienia 1 mln zł. To jednak nie wszystko. Firma zmuszona jest także uregulować tzw. utracone przychody Skarbu Państwa. To suma ok. 2 mln zł dziennie.
E-myto pobierane jest od kierowców ciężarówek i autobusów, a także samochodów osobowych, do których doczepiona jest przyczepa. Pojazdy te przekraczają masę 3,5 ton. System ViaTOLL obejmuje sieć 1560 km dróg. Wysokość opłaty (0,20 - 0,53 zł za kilometr autostrad i dróg ekspresowych oraz od 0,16 zł - 0,42 zł za kilometr dróg krajowych) zależy od liczby przejechanych kilometrów, rejestrowanych przez urządzenie Viabox, umieszczone w samochodzie, kontaktujące się z czujnikami z bramownic znajdujących się przy płatnych odcinkach dróg. Pieniądze w ten sposób pozyskane trafią do Krajowego Funduszu Drogowego i będą użytkowane na utrzymanie i budowę dróg w Polsce.