Partner serwisu
Drogi i autostrady

GDDKiA i koncesjonariusze muszą rozmawiać o jednolitym systemie poboru opłat

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
04-04-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew, mk / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
GDDKiA i koncesjonariusze muszą rozmawiać o jednolitym systemie poboru opłat
fot. Autostrada Wielkopolska
Aby w Polsce powstał w pełni interoperacyjny system poboru opłat na autostradach, potrzebna jest zgoda między koncesjonariuszami i Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Barbara Dzieciuchowicz, pełniąca obowiązki prezesa OIGD jest pewna, że tą kwestię uda się rozwiązać.

Barbara Dzieciuchowicz pytana przez portal „RynekInfrastruktury.pl” o to, co zrobić z istniejącą infrastrukturą do manualnego poboru opłat po wprowadzeniu systemu elektronicznego, mówi, że w miejscach obecnych bramek mogłyby powstać bramownice.

– Trudno powiedzieć, czy bramki byłyby zdemontowane, czy by zostały. W innych państwach obserwowałam, że różnie to wygląda – w niektórych zostały, w innych nie. Myślę, że GDDKiA i koncesjonariusze będą się musieli zastanowić, jak ma to wyglądać – ocenia Dzieciuchowicz.

Przedstawicielka Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa przypomina, że dyskusje o elektronicznym systemie toczyły się od wielu lat, rozważano też pomysł zastosowania winiet. – Myślę, że decyzje były wymuszone budowami pierwszych odcinków – stosowanie bramek zostało wymuszone przez koncesjonariuszy. Decyzje, które wtedy zapadły, trudno było później zmienić. Gdyby to państwo budowało pierwsze autostrady system poboru opłat mógłby być inny – zauważa Barbara Dzieciuchowicz.

– Zaopiniowaliśmy założenia do ustawy, która ma zmienić cały model związany z systemem poboru opłat – informuje szefowa OIGD. – Muszą pojawić się zmiany w umowach i w przepisach, bo według obecnych przepisów koncesjonariusz nie może poboru opłat zlecić innemu podmiotowi – dodaje i mówi, że koncesjonariusze są otwarci na zmiany.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5