Rynek Infrastruktury
Zaawansowanie ułożenia warstw asfaltowych na poszczególnych odcinkach wygląda następująco: podbudowa na odcinku A jest wykonana w 81 procentach, na odcinku B w 92, na odcinku C w 37, na odcinku D w 94, a na odcinku E w 100 procentach. W sumie podbudowa jest wykonana na długości 70,33 km.
Warstwa wiążąca na odcinku A jest wykonana w 43 procentach, na odcinku B w 41, na odcinku C w 16, na odcinku D w 93, a na odcinku E w 99 procentach. Łącznie stanowi to 46,1 km.
Tam, gdzie nie ma jeszcze ostatniej, wierzchniej warstwy asfaltu, zgodnie z harmonogramem i wymogami technologicznymi, będzie ona ułożona wiosną.
Zgodnie z podpisanymi latem ubiegłego roku kontraktami na odcinku A i C roboty mają się zakończyć 15 października 2012 roku, jednak w obu przypadkach ma być zapewniona przejezdność autostrady na turniej Euro. Przy czym wykonawca odcinka C (konsorcjum firm DSS i Bogl and Krysl) jest zobowiązany kontraktem do ułożenia wszystkich warstw asfaltowych (wraz z warstwą ścieralną).
Na drugim z porzuconych przez chińskie konsorcjum Covec odcinków (odcinek A), który zgodnie z kontraktem przewidywał podczas turnieju Euro ruch po warstwie podbudowy bitumicznej, prace wyprzedzają harmonogram robót i większość warstw podbudowy została już przykryta kolejną warstwą tzw. wiążącą. Wiosną wykonawca planuje ukończyć trasę w warstwie ścieralnej.