Partner serwisu
Drogi i autostrady

GDDKiA ogłasza przetarg na S12 Chełm – Dorohusk

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
04-09-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
GDDKiA ogłasza przetarg na S12 Chełm – Dorohusk
GGDKiA rozpoczęła postępowanie przetargowe, w którym wybierze wykonawcę 23 kilometrów drogi S12 na odcinku Chełm – Dorohusk. Trasa połączy obwodnicę Chełma z przejściem granicznym w Dorohusku.

Początek zaplanowano w miejscowości Srebrzyszcze, gdzie „ekspresówka” przetnie istniejącą drogę krajową nr 12. Dalej trasa S12 przebiegać będzie po południowej stronie DK12. Ominie m.in. rezerwat przyrody Roskosz oraz miejscowość Pławanice. Za Teosinem, gdzie planowana jest budowa miejsc obsługi podróżnych, przekroczy linię kolejową nr 7 relacji Warszawa – Dorohusk.

"Newralgiczny element układu komunikacyjnego naszego kraju"

– S12 to kolejna inwestycja, która pokazuje, że obecny rząd potrafi skutecznie tworzyć impulsy rozwojowe dla gospodarki. Jest to ważne szczególnie w przypadku terenów Polski Wschodniej, która przez poprzednie rządy była pomijana podczas podejmowania decyzji o lokalizacji ważnych dla mieszkańców inwestycji. Nowa, wygodna droga oznacza więcej miejsc pracy, łatwiejszy dojazd i poprawę bezpieczeństwa – powiedział wicepremier, minister aktywów państwowych Jacek Sasin.

– Droga ekspresowa S12 to kolejny, newralgiczny element układu komunikacyjnego naszego kraju, który dodatkowo pozwoli na poprawę warunków wykonywania przewozów pomiędzy Polską i Ukrainą. Inwestycja ta została zaplanowana dużo wcześniej, ale teraz, w obliczu haniebnej napaści Rosji na naszych wschodnich sąsiadów widzimy, jak bardzo jest potrzebna. Na trasie od Lublina do granicy z Ukrainą w realizacji jest już obwodnica Chełma, a jeszcze w tym roku ogłoszony zostanie przetarg na S12 pomiędzy podlubelskimi Piaskami a obwodnicą tego miasta – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Planowanych jest 16 wiaduktów, 59 przejść dla zwierząt oraz węzeł drogowy Dorohusk. Droga będzie realizowana w systemie Projektuj i buduj, co oznacza, że zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie trasy, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie drogi oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.

Kolejne przetargi na S12 w tym roku

W tym roku GDDKiA planuje ogłosić przetargi na jeszcze dwa odcinki S12 w woj. lubelskim, tj. Piaski – Dorohucza i Dorohucza – Chełm, o łącznej długości ok. 32,3 km. Z pierwotnych planów, po wykonaniu badań geologicznych, wyłączono odcinek o długości ok. 5,7 km na ich połączeniu. W rejonie planowanego węzła Dorohucza stwierdzono bowiem pod warstwą ziemi odpady przemysłowe, które nie były zinwentaryzowane. – Podjęliśmy decyzję o ominięciu składowiska. Wiązać się to będzie ze zmianą przebiegu trasy między Pełczynem a miejscowością Chojno Nowe, opracowaniem nowego wariantu i uzyskaniem decyzji środowiskowej. To najkrótsza droga do realizacji tego fragmentu trasy i połączenia z sąsiednimi odcinkami – informuje GDDKiA.

Trasa pomiędzy Piaskami i Chełmem w całości przebiegać będzie po nowym śladzie, przecinając obszary rolnicze oraz omijając tereny wysoce zurbanizowane i cenne przyrodniczo. 

Pierwszy odcinek (ok. 9,8 km) to przedłużenie istniejącej obwodnicy Piask. Trasa przebiegać będzie przez tereny gmin Piaski i Trawniki w powiecie świdnickim i tymczasowo będzie się kończyć na skrzyżowaniu z drogą powiatową łącząca Pełczyn na DK12 z Trawnikami. Do czasu zakończenia prac na wysokości węzła Dorohucza kierowcy będą korzystać z objazdu obecną DK12 i za kanałem Wieprz - Krzna wjadą na S12. To drugi odcinek na którego realizację GDDKiA ogłosi przetarg. Trasa o długości ok. 22,5 km przebiegać będzie przez tereny gminy Trawniki w powiecie świdnickim oraz gmin Siedliszcze i Chełm w powiecie chełmskim. Za Stołpiem połączy się z obwodnicą Chełma o długości ok. 13,6 km, dla której Lubelski Urząd Wojewódzki prowadzi postępowanie dotyczące wydania decyzji ZRID. Uzyskanie tej decyzji umożliwi wykonawcy rozpoczęcie robót w terenie.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5