Rynek Infrastruktury
Postępowanie prowadzone będzie w trybie przetargu nieograniczonego. Dzięki wybraniu następcy Alpine Bau uda się wreszcie dokończyć budowę całego 18,33-kilometroego odcinka autostrady po tym, jak Alpine poinformowała o rezygnacji z budowy, a GDDKiA zerwała umowę z wykonawcą.
Pod koniec czerwca GDDKiA wybrała wykonawcę programu naprawczego mostu MA-532 w Mszanie. Została nim firma Intercor z Zawiercia, która za realizację naprawy otrzyma ponad 55 mln zł. Program naprawczy został wdrożony z uwagi na awarie wynikłe w trakcie realizacji budowy obiektu. W międzyczasie zostanie przeprowadzona procedura przetargowa zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych na dokończenie całego odcinka autostrady A1.
Liczący ponad 18 km odcinek autostrady A1 składa się z dwóch jezdni o dwóch pasach ruchu oddzielonych na stałe pasem rozdziału. Kontrakt przewidywał wybudowanie dwóch dwupoziomowych, bezkolizyjnych węzłów drogowych: Mszana na skrzyżowaniu z DW 933, węzeł Gorzyce będący ostatnim na autostradzie A1 węzłem w Polsce.
Dla elementów infrastruktury drogowej kolidujących z budowaną autostradą zaprojektowano dwupoziomowe przejazdy, a celem obsługi terenów przyległych – drogi dojazdowe. Inwestycja objęła również budowę 32 obiektów inżynierskich nad i w ciągu autostrady: mostów, wiaduktów i kładek dla pieszych.