Rynek Infrastruktury
W województwie lubelskim powstaje droga S17 na odcinku Kurów-Lublin-Piaski. Cała trasa będzie przebiegać z Warszawy przez Lublin i do granicy państwa, co sprawi, że będzie zasadniczym elementem nowoczesnego ruchu drogowego.
– W filmie znalazły się unikalne animacje przedstawiające wygląd S17 po ukończeniu inwestycji. Po raz pierwszy przedstawiamy wirtualny przejazd przez kilometrową estakadę nad doliną Bystrzycy – mówi „Dziennikowi Wschodniemu” Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy oddziału GDDKiA w Lublinie.
Estakada jest największym realizowanym w ramach inwestycji obiektem. Każda jezdnia będzie niezależną estakadą o długości ponad 980 m. Pale, na których obiekt będzie osadzony mają od 16 do 21 m. Konstrukcja nośna każdej estakady składa się z belek stalowych, na których wykonana będzie betonowa płyta pomostu.
Bardzo dobre parametry eksploatacyjne i rozdzielenie ruchu lokalnego od tranzytowego pozwoli zdecydowanie zwiększyć bezpieczeństwo i poprawić komfort ruchu pojazdów.
Cała inwestycja została podzielona na pięć kontraktów. W zakres robót wchodzi stworzenie dwujezdniowej drogi o długości 66,83 km. W każdym kierunku zaprojektowano po dwa pasy ruchu z możliwością późniejszej rozbudowy do trzech pasów.
Znajdzie się na niej 11 bezkolizyjnych węzłów, 79 obiektów inżynierskich, przejścia dla zwierząt, ponad 130 km dróg dojazdowych i 60 km ekranów akustycznych.
Wyremontowany zostanie jeden most, a trzy istniejące obiekty będą wyremontowane. Ponadto, przy trasie znajdą się cztery Miejsca Obsługi Podróżnych.
Wartość projektu wynosi ponad 3,56 mld zł, a zadanie jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków funduszu spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Realizacja inwestycji wpłynie na komunikacyjne otwarcie regionu, zwiększy się jego dostępność i atrakcyjność.