Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad realizuje prace przygotowawcze do ważnych zadań inwestycyjnych. Jednym z nich jest budowa drogi ekspresowej S6. - Przygotowania idą planowo – zapewnia w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Tadeusz Rajkiewicz, dyrektor oddziału GDDKiA w Szczecinie.
„RynekInfrastruktury.pl”: Jak idą przygotowania do powstania drogi S6?
Tadeusz Rajkiewicz, dyrektor GDDKiA w Szczecinie: W trakcie jest pierwszy etap przetargu. Dopracowujemy programy funkcjonalno – użytkowe. Droga od Goleniowa do Koszalina powinna być gotowa najpóźniej w I połowie 2019 roku. Pewną specyfiką jest to, iż ostatnie większe zadania oddaliśmy do ruchu w 2011 roku, przez kilka lat nie realizowaliśmy dużych projektów. W poprzedniej perspektywie powstało około 120 km nowych dróg w regionie.
Inwestycje na jaką skalę zrealizuje oddział w kolejnych latach?
Jeżeli nowy program zostanie przyjęty w proponowanym kształcie to będziemy odpowiedzialni za realizację ponad 220 km, nie licząc listy rezerwowej. Aby podołać realizacji tych zadań potrzebne są oczywiście odpowiednie zasoby kadrowe, który planujemy zwiększać w przyszłym roku.
Jakie są zatem plany dotyczące przebudów i remontów dróg krajowych GDDKiA w Szczecinie na 2015 rok?
Jest zbyt wcześnie aby mówić o skonkretyzowanych planach na przyszły rok jeżeli chodzi o nowe remonty. Na pewno będziemy kontynuować przebudowę układu drogowego w Bobolicach i budowę ścieżki rowerowej w Stargardzie Szczecińskim. Widzimy również palącą potrzebę jak najszybszego dokończenia przebudowy autostrady A6.
Na których odcinkach będą wykonywane prace?
Chodzi tu o dwa ostatnie odcinki o łącznej długości około 4 km, które mają na obu jezdniach wykonaną w latach 30 ubiegłego wieku nawierzchnię z płyt betonowych. Po tylu latach eksploatacji ta droga jest oczywiście w nieakceptowalnym stanie. Zadanie jest w planie działań na sieci drogowej. W przyszłym roku planujemy aktualizację dokumentacji, realizacja mogłaby się rozpocząć w roku 2016.
Wróćmy do kwestii budowy nowych dróg. Postępowania przetargowe na budowę obwodnicy Wałcza i Szczecinka organizował krakowski oddział GDDKiA. Który oddział będzie odpowiadał za dalszą realizację tych inwestycji?
Oczywiście za realizację tych inwestycji będzie odpowiadał oddział w Szczecinie. Koledzy i koleżanki z Krakowa wspierają nas przy obwodnicach Wałcza i Szczecinka tylko w kwestii procedur przetargowych. GDDKiA to jeden zamawiający i możemy w ramach większej struktury wspierać się wzajemnie w zależności od bieżącego obciążenie poszczególnych oddziałów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.