Rynek Infrastruktury
Zmiana terminu ma związek z licznymi pytaniami, jakie wykonawcy zadają inwestorowi oraz ze zmianami treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. GDDKiA w Rzeszowie opublikowała już 11 zestaw pytań i odpowiedzi. W sumie ich liczba przekroczyła już wartość 700 zgłoszeń.
Wykonawców interesował między innymi zakres dróg, na których muszą przeprowadzić prace remontowe przed przystąpieniem do budowy autostrady A4 oraz dróg, które należy wyremontować po poprzednim wykonawcy trasy.
Wykonawcy pytali zamawiającego o to, czy zarządcy dróg, które są zlokalizowane przy budowanym odcinku A4 są świadomi uciążliwości związanych z pracami budowlanymi. GDDKiA wyjaśniła, że poprzedni wykonawca zbudował wewnętrzne drogi technologiczne zapewniające skomunikowanie całej budowy, które będą mogły być wykorzystywane przez nowego wykonawcę.
Przetarg na dokończenie budowy A4, którą wcześniej realizowało konsorcjum Hydrobudowy, Aprivii, PBG i SIAC Construction, został ogłoszony 30 listopada 2012 roku. Złożone oferty miały być otwarte pierwotnie 9 stycznia, lecz ze względu na duże zainteresowanie firm i pojawienie się licznych pytań, termin otwarcia ofert przesunięto na 24 stycznia, a następnie na 4 lutego. Obecnie, obowiązującą datą jest 15 lutego.
Nowy wykonawca, który wygra przetarg, będzie miał 18 miesięcy na zrealizowanie zamówienia. Zadanie to jest współfinansowane ze środków pochodzących z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Przetarg dotyczy spornego odcinka A4, na którym prace prowadziło konsorcjum firm SIAC, PBG i Aprivia. W lipcu nastąpiło zerwanie rozmowy pomiędzy GDDKiA a wykonawcą. GDDKiA stoi na stanowisku, że konsorcjum zażądało niezgodnego z prawem zwiększenia wartości kontraktu o 200 mln zł.