Partner serwisu
Drogi i autostrady

Geblewicz: Dokończenie S3 jest bardzo ważną inwestycją dla Pomorza Zachodniego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
29-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Geblewicz: Dokończenie S3 jest bardzo ważną inwestycją dla Pomorza Zachodniego
fot. Cobber17, commons.wikimedi.org, GNU FDL
– Nieprawdą jest, że doprowadzenie drogi S3 do Świnoujścia nie jest dla mnie priorytetem – napisał Olgierd Geblewicz, marszałek woj. zachodniopomorskiego, w oświadczeniu będącym reakcją na wspólne stanowisko szefów rad interesantów Portu Szczecin i Portu Świnoujście właśnie ws. budowy drogi S3.

Przed kilkunastoma dniami ukazało oświadczenie szefów rad interesantów obu portów, Rafała Zahorskiego (Szczecin) i Tadeusza Stryjewskiego (Świnoujście), w którym zaapelowali oni do Geblewicza o przesunięcie budowy S3 pomiędzy Goleniowem i Świnoujściem z listy rezerwowej na listę podstawową Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Zachodniopomorskiego (w zamian, zaproponowali przesunięcie budowy drogi S6 pomiędzy Szczecinem i Koszalinem na listę rezerwową). – Inwestycja ta znalazła się na liście rezerwowej, ale oznacza to tylko tyle, że wg marszałka nie jest inwestycją kluczową – napisali Zahorski i Stryjewski.

Doprowadzenie drogi ekspresowej do Świnoujścia było i jest priorytetem

Co na to Olgierd Geblewicz? – Oświadczam, że stanowisko Rady Interesantów Portów Szczecin-Świnoujście, jakoby budowa drogi S3 na odcinku Szczecin – Świnoujście nie była dla mnie priorytetem, jest nieprawdziwe. To zadanie było i jest dla mnie priorytetem, a wysoka lokata tej inwestycji na liście rezerwowej powoduje moje przekonanie, że odcinek S3 do Świnoujścia będzie wybudowany w obecnej perspektywie, w wyniku pojawienia się oszczędności poprzetargowych – napisał w oświadczeniu zachodniopomorski marszałek.

Przypomniał również, że wszystkie inwestycje portowe, o które ubiegało się woj. zachodniopomorskie, znajdują się na liście podstawowej Kontraktu Terytorialnego, co jest, jego zdaniem, „ogromną szansą rozwojową dla zespołu portów”.

Wśród tych inwestycji znajdują się m.in.:
• Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m – wartoć inwestycji: 1,4 mld zł,
• Rozbudowa infrastruktury zespołu portowego Szczecin-Świnoujście – 850 mln zł,
• Poprawa dostępu do portu w Szczecinie i portu w Świnoujściu – 920 mln zł,
• Poprawa infrastruktury Odrzańskiej Drogi Wodnej – 366 mln zł,
• Modernizacja nadodrzańskiej linii kolejowej nr 273 Szczecin – Wrocław – 1,6 mld zł.

– W sumie wartość inwestycji portowych i okołoportowych stanowi blisko 1/4 wartości wszystkich zadań ujętych na liście podstawowej Kontraktu Terytorialnego – przypomniał Geblewicz.

Kontrakt Terytorialny jest dokumentem żywym

Niezależnie od oświadczenia wydanego przez marszałka – biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego Woj. Zachodniopomorskiego przysłało do naszej redakcji komunikat będący reakcją na stanowisko rad interesantów portów. W komunikacie również podkreślono, że ewentualne oszczędności przetargowe pozwolą na realizację drogi S3, a „Kontrakt Terytorialny jest dokumentem żywym” i jego zapisy mogą się zmieniać. – Warto dodać, że na kwestie dostępności nie można patrzeć tylko przez pryzmat regionu. Budowa drogi S3 będzie kontynuowana na terenie województwa lubuskiego i dolnośląskiego. Inwestycje te przyczynią się do skomunikowania zespołu portowego z południem kraju i Europy – dodało biuro prasowe w komunikacie.

Należy przypomnieć, że w przeciągu ok. 3-4 lat odcinek od Goleniowa do Świnoujścia będzie prawdopodobnie jednym niegotowym fragmentem drogi S3, obok odcinka pomiędzy Bolkowem i granicą z Czechami w Lubawce, ale ten fragment ma być budowany w momencie, gdy strona czeska będzie gotowa do realizacji inwestycji po swojej stronie granicy.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Drogi i autostrady

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Elżbieta Pałys 15 września 2023

Finał drążenia tuneli na Obejściu Węgierskiej Górki

Drogi i autostrady

S74. Otwarta droga do umowy z chińskim wykonawcą

Drogi i autostrady

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Drogi i autostrady

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Elżbieta Pałys 11 września 2023

Budowa nowej S8 zacznie się od obwodnic

Drogi i autostrady

S7 do Miechowa. Wydłużyła się ekspresówka Warszawa – Kraków

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Drogi i autostrady

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Elżbieta Pałys 15 września 2023

Finał drążenia tuneli na Obejściu Węgierskiej Górki

Drogi i autostrady

S74. Otwarta droga do umowy z chińskim wykonawcą

Drogi i autostrady

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Drogi i autostrady

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Elżbieta Pałys 11 września 2023

Budowa nowej S8 zacznie się od obwodnic

Drogi i autostrady

S7 do Miechowa. Wydłużyła się ekspresówka Warszawa – Kraków

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5