Partner serwisu
Drogi i autostrady

Helsinki – Zhengzhou: Nowa relacja pociągów intermodalnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
30-11-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Helsinki – Zhengzhou: Nowa relacja pociągów intermodalnych
fot. Hugo Almeida, lic. CCA 1.0, Wikimedia Commons
W najbliższych dniach Helsinki zyskają nowe kolejowe połączenie intermodalne ze stolicą chińskiej prowincji Henan – informuje firma Nurminen Logistics. Według przedstawicieli operatora jednym z bodźców była ograniczona przepustowość kolejowych przejść granicznych na wschodniej granicy Polski. Fiński operator zamierza zwiększyć swoją rolę w przewozach między Chinami a Europą Zachodnią.

Według portalu railfreight.com pierwszy pociąg Helsinki – Zhengzhou ma wyruszyć w trasę jeszcze w listopadzie. W przeciwnym kierunku pierwszy odjazd zaplanowano na 20 grudnia. Czas przejazdu ma wynosić ok. 12 dni. Warto wspomnieć, że – jak podaje chińska państwowa agencja prasowa Xinhua – trasę z Zhengzhou (stolica prowincji Henan, 7 milionów mieszkańców, ważny węzeł kolejowy i ośrodek przemysłu – m. in. największa na świecie fabryka iPhone'ów) do Helsinek pierwszy pociąg (zapewne innego operatora) pokonał już rok temu.

Ambicją operatora jest zwiększenie roli Helsinek w przewozach kontenerów na Nowym Jedwabnym Szlaku, tak by stolica Finlandii stała się kolejną bramą do Europy dla pociągów intermodalnych. Połączenie do Zhengzhou nie będzie pierwszym chińskim kierunkiem w ofercie Nurminen: firma uruchamia już regularne pociągi kontenerowe do takich miast, jak Chongqing i Hefei. W planach są kolejne relacje – do Suzhou, Jinan i Jiaozhou.

Pociągi Nurminen w nowej relacji będą konkurowały z wieloma już istniejącymi, alternatywnymi trasami w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku. Oprócz nitki południowej (kaukaskiej) oraz północnej (zakończonej w Kaliningradzie) jedną z nich jest trasa przez Polskę. W wypowiedziach dla mediów przedstawiciele Nurminen zwracają uwagę na zakorkowanie polskiej granicy wschodniej (niejednokrotnie pisaliśmy o problemach z przejściem i terminalem w Małaszewiczach). W porównaniu z tą trasą atutem wariantu fińskiego jest jednakowy rozstaw szyn w Rosji, na Białorusi oraz Finlandii – przy wjeździe na teren Unii Europejskiej nie trzeba więc przeładowywać kontenerów z platform szerokotorowych na normalnotorowe. Konieczny jest za to przeładunek na statek w porcie – a docelowe dla odbiorców towaru porty w Europie Zachodniej również zmagają się z zatłoczeniem.

Nurminen Logistics Oyj to firma oferująca transport kolejowy oraz towarzyszące usługi spedycyjne i logistyczne. Głównym obszarem jej działalności są szlaki łączące Chiny oraz Rosję z Europą Północną. W ofercie są m. in. połączenia przez port we Władywostoku do Japonii, Korei, Wietnamu i Singapuru. Jako swoją specjalność Nurminen podaje przewozy ładunków masowych oraz chemikaliów. W ofercie, również dla przewozów z i do Chin, są jednak także przewozy ładunków w kontenerach 40- i 20-stopowych, w tym także izotermicznych.

Przedsiębiorstwo szczyci się długą tradycją – jego działalność rozpoczęła się w roku 1886. Dziś zatrudniająca 200 pracowników Nurminen Logistics dysponuje w samej Finlandii ok. 100 000 metrami kwadratowymi powierzchni magazynowej. Oprócz siedziby w Helsinkach ma też swoje oddziały w Szanghaju, Sankt Petersburgu, Rydze i Kłajpedzie.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy Jedwabny Szlak: Pociągi z Chin – głównie do Rosji

Intermodal i logistyka

Nowy Jedwabny Szlak: Pociągi z Chin – głównie do Rosji

Roman Czubiński 06 sierpnia 2023

Kazachstan: Pieniądze EBOiR pomogą zmodernizować nitkę Jedwabnego Szlaku

Intermodal i logistyka

Nowy Jedwabny Szlak: Przewozy wzrosły, ale problemy pozostają

Intermodal i logistyka

Ukraina: Tranzyt pociągów wstrzymany. Będzie pozew do Brukseli?

Intermodal i logistyka

Rekord przewozów Chiny – Europa pobity

Intermodal i logistyka

Rekord przewozów Chiny – Europa pobity

Roman Czubiński 24 października 2021

Zobacz również:

Nowy Jedwabny Szlak: Pociągi z Chin – głównie do Rosji

Intermodal i logistyka

Nowy Jedwabny Szlak: Pociągi z Chin – głównie do Rosji

Roman Czubiński 06 sierpnia 2023

Kazachstan: Pieniądze EBOiR pomogą zmodernizować nitkę Jedwabnego Szlaku

Intermodal i logistyka

Nowy Jedwabny Szlak: Przewozy wzrosły, ale problemy pozostają

Intermodal i logistyka

Ukraina: Tranzyt pociągów wstrzymany. Będzie pozew do Brukseli?

Intermodal i logistyka

Rekord przewozów Chiny – Europa pobity

Intermodal i logistyka

Rekord przewozów Chiny – Europa pobity

Roman Czubiński 24 października 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5