Partner serwisu
Drogi i autostrady

Holandia. Limit prędkości na autostradach obniżony do 100 km/h

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
24-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Holandia. Limit prędkości na autostradach obniżony do 100 km/h
fot. Pixabay
Holandia stała się drugim − obok Cypru − krajem z najmniejszym w Unii Europejskiej limitem prędkości na autostradach. Od nowego roku Holendrzy podróżujący autostradami w ciągu dnia będą zobowiązani do stosowania się limitu 100 km/h.

Decyzją premiera Holandii Marka Rutta’a w Holandii od 2020 roku będą obowiązywały niższe limity prędkości na autostradach. Kierowcy, którzy wjadą na autostradę poza godzinami 19:00-6:00, nie będą mogli przekroczyć 100 km/h. W godzinach nocnych nadal będzie obowiązywał limit 130 km/h.

Powodem tego rozporządzenia było zbliżanie się Holandii do przekroczenia limitów emisji tlenku azotu, jakie kraj sam sobie założył. Sposobów na uniknięcie złamania ograniczeń było kilka: w grę wchodziły: zakaz jazdy samochodem w niedzielę, wycofanie się z wielu projektów infrastrukturalnych, budowy nowych domów czy ograniczyć emisję spalin w sektorze rolnym.

− To straszne, ale nie mam wyjścia. Gdyby nie to, z pracą musiałoby pożegnać się wiele osób, a ja nie mógłbym spojrzeć w lustro – skomentował swoją decyzję premier Holandii Mark Rutte.

Choć zmiany dla wielu Holendrów mogą okazać się drastyczne, rząd zapewnia, że są one tymczasowe, a będą one korzystne nie tylko ze względów ekologicznych, ale także ze względów bezpieczeństwa.

Przypominamy, że niedawno z kwestią limitów na autostradach borykały się Niemcy. Tam z kolei nie obowiązują żadne limity. Przeciwko temu zaprotestowała partia Zielonych, jednak Bundestag odrzucił jej pomysł wprowadzenia limitu prędkości 130 km/h.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Strefy czystego transportu: Antwerpia – przykład dla polskich miast?

Drogi i autostrady

Strefy czystego transportu: Antwerpia – przykład dla polskich miast?

Roman Czubiński 22 października 2022

Niemcy postulują płatne autostrady w całej UE

Drogi i autostrady

Niemcy postulują płatne autostrady w całej UE

Magdalena Romanowska 28 lipca 2020

Niemcy nie chcą limitów prędkości na autostradzie. Pomysł Zielonych odrzucony

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Strefy czystego transportu: Antwerpia – przykład dla polskich miast?

Drogi i autostrady

Strefy czystego transportu: Antwerpia – przykład dla polskich miast?

Roman Czubiński 22 października 2022

Niemcy postulują płatne autostrady w całej UE

Drogi i autostrady

Niemcy postulują płatne autostrady w całej UE

Magdalena Romanowska 28 lipca 2020

Niemcy nie chcą limitów prędkości na autostradzie. Pomysł Zielonych odrzucony

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5