Partner serwisu
Drogi i autostrady

Niemcy postulują płatne autostrady w całej UE

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
28-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/Reuters

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Niemcy postulują płatne autostrady w całej UE
fot. Pixabay
Niemcy chcą wprowadzenia opłat za autostrady w całej Unii Europejskiej. Działania w tym kierunku ma podjąć niemiecki minister transportu Andreas Scheuer podczas prezydencji Niemiec w w Radzie Unii Europejskiej, którą kraj ten pełni od lipca do grudnia 2020 roku.

Jak podał Reuters, niemiecki minister transportu wysunął propozycję o wprowadzeniu obowiązkowych opłat na każdej autostradzie na terenie Unii Europejskiej. Zarządzenie miałoby wejść w życie w ciągu ośmiu lat i dotyczyłoby wszystkich pojazdów, łącznie z ciężarówkami i busami. Wyjątkiem mają być autokary i autobusy. Propozycja nie została jeszcze oficjalnie ogłoszona.

Amerykańska agencja podaje również, że część niemieckich ministrów chciała zablokować ten projekt, mimo że opłaty za przejazdy autostradą są powszechnie środkiem stosowanym na rzecz ochrony środowiska.

Niemcy jako jeden z nielicznych krajów wciąż mają bezpłatne autostrady dla samochodów osobowych. W 2019 roku władze Niemiec planowały wprowadzenie obowiązkowego myta, jednak Trybunał Sprawiedliwości UE ocenił ten nakaz jako niezgodny z konstytucją. Zdaniem sędziów byłby on dyskryminujący wobec obywateli innych krajów wspólnoty. Projekt ustawy przygotowywany przez bawarską partię CSU zakładał, że Kierowcy mieli kupować winiety uprawniające do korzystania z autostrad. Winiety mieli kupować także Niemcy. Ustawa jednak przewidywała jednoczesne obniżenie im podatku drogowego, co niwelowało finansowe obciążenia.

Dodatkowo na większości autostrad w Niemczech nie obowiązuje ograniczenie prędkości. Jest tylko prędkość zalecana, która wynosi 130 km na godzinę. Propozycje wprowadzenia obowiązkowego limitu również spotkały się z dezaprobatą i były odrzucone przez Bundestag.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Znaczenie i rola CPK w powojennej odbudowie Ukrainy

Biznes i przemysł

Holandia. Limit prędkości na autostradach obniżony do 100 km/h

Drogi i autostrady

Niemcy nie chcą limitów prędkości na autostradzie. Pomysł Zielonych odrzucony

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Znaczenie i rola CPK w powojennej odbudowie Ukrainy

Biznes i przemysł

Holandia. Limit prędkości na autostradach obniżony do 100 km/h

Drogi i autostrady

Niemcy nie chcą limitów prędkości na autostradzie. Pomysł Zielonych odrzucony

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5