Partner serwisu
Drogi i autostrady

IBDiM: Wydłużanie trwałości dróg pożądane

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
16-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
IBDiM: Wydłużanie trwałości dróg pożądane
fot. EW
– Jestem zwolennikiem wydłużenia trwałości nawierzchni dróg. Daje to oddech zamawiającym i pozwala się skupić na utrzymaniu zamiast na remontach sieci drogowej – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Leszek Rafalski, dyrektor naczelny Instytutu Badawczego Dróg i Mostów.

Leszek Rafalski zwraca uwagę na to, że zamawiający stoją przed wyborem, czy tańszym kosztem chcą wybudować drogi o 20-letniej trwałości, czy zapłacić więcej i nie martwić się o remonty nawet przez 40 lat.

Dyrektor IBDiM zwraca uwagę na to, że wkrótce Polska nie będzie mogła w takim stopniu jak dziś korzystać z hojnego wsparcia Unii Europejskiej i już teraz należy się zastanowić nad tym, czy wystarczy nam środków na dokończenie budowy sieci dróg szybkiego ruchu.

Co zatem można zrobić, by zaplanowane już inwestycje zostały wykonane w odpowiedniej jakości? – Przede wszystkim trzeba rozważyć użycie materiałów i kruszyw lokalnych, co pozwoliłoby uniknąć kosztownego transportu na duże odległości.

Dobrym rozwiązaniem jest też stosowanie asfaltów modyfikowanych lub betonu asfaltowego o wysokim module sztywności. – Zapewniają one trwałość i wytrzymałość budowanych dróg – podkreśla Leszek Rafalski.

– Nie ryzykowałbym wdrażania nowych rozwiązań na tak dużą skalę, ponieważ przy realizacji tak dużych przedsięwzięć, jakie zaplanowano w PBDK 2014-2023, należy skupić się na sprawdzonych technologiach – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” dyrektor IBDiM.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

KIP: Interes podwykonawców musi być zabezpieczony

Drogi i autostrady

KIP: Interes podwykonawców musi być zabezpieczony

Leonard Dolecki 18 stycznia 2016

KIP: GDDKiA przygotowuje wykonawców do kolejnej perspektywy

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

KIP: Interes podwykonawców musi być zabezpieczony

Drogi i autostrady

KIP: Interes podwykonawców musi być zabezpieczony

Leonard Dolecki 18 stycznia 2016

KIP: GDDKiA przygotowuje wykonawców do kolejnej perspektywy

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5