Partner serwisu
Drogi i autostrady

Impresa Pizzarotti odwołuje się do KIO od wyboru swojej oferty na S61 Łomża – Kolno

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
16-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Impresa Pizzarotti odwołuje się do KIO od wyboru swojej oferty na S61 Łomża – Kolno
fot. GDDKiA
Do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie od wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S61 od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno. Wniosek złożyła firma Impresa Pizzarotti, której to właśnie oferta została uznana przez zamawiającego za najkorzystniejszą.

Odwołanie od własnej oferty

W lipcu 2017 roku do podlaskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S61 na odcinku Łomża Zachód – Kolno wpłynęło 11 ofert. Mieściły się one w przedziale cenowym od 442,875 mln zł do 711,707 mln zł, przy budżecie zamawiającego równym 963,554 mln zł.

Najtańszą propozycję złożyła włoska firma Impresa Pizzarotti, a jej wartość stanowiła 45% budżetu inwestora. Po analizie ofert GDDKiA na wykonawcę zadania wybrała właśnie tego oferenta. Decyzja została podjęta w połowie grudnia 2017 roku.

Następnie, na początku 2018 roku od wyboru odwołało się konsorcjum firm PORR i Unibep, które w przetargu złożyło trzecią ofertę pod względem najniższej ceny. Wniosek został uznany przez Krajową Izbę Odwoławczą, a w marcu br. GDDKiA podjęła ponowną decyzję, która była identyczna jak pierwsza.

Teraz do KIO wpłynęło nowe odwołanie od wyboru białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji dotyczącego tej drogi. Tym razem złożyła ją firma, której ofertę zamawiający uznał za najkorzystniejszą, czyli Impresa Pizzarotti.

Niespotykana sytuacja

Odwołanie od własnej oferty to coś nowego, jednak w sytuacji, kiedy od otwarcia ofert minęło już niemal 8 miesięcy może być ono uzasadnione. W dokumencie ogłaszającym przetarg jako minimalny okres związania ofertą podano 3 miesiące. Możliwe, że Impresa Pizzarotti stwierdziła, że sytuacja na rynku zmieniła się tak diametralnie, że cena, którą zaproponowała na początku jest już nieaktualna. W tej sytuacji włoska firma nie straci kwoty wadium, czyli 7 mln zł. Inaczej będzie jeśli Impresa Pizzarotti po prostu odstąpi od podpisania umowy.

Odcinek Via Baltica

Inwestycja przewiduje budowę trasy o długości 12,922 km w ciągu S61 oraz 6,963 km w ciągu drogi krajowej nr 64. Będzie to trasa od węzła „Łomża Zachód” do węzła „Kolno” w okolicach Kisielnicy. Ten odcinek obejmuje budowę nowego mostu przez Narew. Jego długość wyniesie 1,2 km metrów. Wspomniana część DK-64 będzie stanowiła północą obwodnicę Piątnicy.
 
Droga leży w ciągu Via Baltica. Obecnie trwają prace nad cały ciągiem tej europejskiej trasy. Odcinki bezpośrednio łączące się z omawianym fragmentem (Obwodnica Łomży i S61 Kolno – Stawiski) mają już swoich wykonawców.

Czy będzie powtórka z S1?

W przypadku S61 od węzła Łomża Zachód (z węzłem) do węzła Kolno (bez węzła) może powtórzyć się sytuacja, która wystąpiła w przetargu na budowę drogi S1 na odcinku od Pyrzowice – Podwarpie w województwie śląskim.

Pierwszy przetarg na realizację inwestycji dotyczącej S1 trwał ponad dwa lata. Otwarcie ofert odbyło się w marcu 2017 roku. Następnie w lipcu ogłoszony został wybór najkorzystniejszej oferty. Była nią propozycja firmy Mostostal Warszawa o wartości 76,8 mln zł, co stanowiło mniej niż 50% budżetu inwestora. Niestety w listopadzie 2017 roku katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że wybrany wykonawca odstępuje od podpisania umowy. W tej sytuacji podjęta została decyzja o wybraniu kolejnej, pod względem ilości punków, oferty z wcześniej przeanalizowanej listy.

Okazało się jednak, że pozostałe propozycje nie są już aktualne, a firmy nie są zainteresowane zawarciem umowy i z tego powody postępowanie zostało unieważnione. W lutym br. Generalna Dyrekcja ogłosiła nowy przetarg na S1 Pyrzowice – Podwarpie.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5