Partner serwisu
Drogi i autostrady

Instytut Jagielloński o ViaTOLL: GDDKiA musi zmienić podejście

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
04-07-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Instytut Jagieloński

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Instytut Jagielloński o ViaTOLL: GDDKiA musi zmienić  podejście
fot. Ministerstwo Infrastruktury
Instytut Jagielloński opublikował stanowisko w sprawie systemu poboru opłat ViaTOLL. Jego autorzy postulują partnerskie podejście urzędników do projektu oraz jego wykonawstwa. Krytykują oni GDKKiA między innymi za nierealność wyznaczanych terminów oraz selektywne podejście do wywiązywania się z wymogów przez zamawiającego.

W swoim oświadczeniu IJ zaznaczył, że problem z systemem ViaTOLL jest powiązany z podejściem GDDKiA do wykonawców oraz zlecanych zadań. „Wpływy do budżetu państwa w przeciagu pierwszych ośmiu lat funkcjonowania systemu ViaToll szacowane są na 14 miliardów złotych. Pieniądze te mają zasilać Krajowy Fundusz Drogowy, z którego finansowane są inwestycje drogowe. Żeby osiągnąć ten cel, żeby system jak najszybciej osiągnął pełną funkcjonalność, konieczne są dialog, partnerstwo i współpraca między zlecającym a wykonawcą”, czytamy w oświadczeniu.

 

 „Powtórzenie błędów, które przyczyniły się do opuszczania placów budowy przez firmy budujące autostrady, będzie dla budżetu i podatników niezwykle kosztowne. Rozumiejąc, że transport jest strategicznym sektorem gospodarki i państwo musi mieć zapewnioną nad nim stosowną kontrolę, uważamy że w jego interesie jest także jak najszybsze osiągnięcie pełnej funkcjonalności przez system elektronicznego myta. To zaś nie może się dokonać bez umożliwienia Wykonawcy szybkiej i sprawnej realizacji projektu”, konkluduje IJ.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5