Partner serwisu
Drogi i autostrady

Jak będzie wyglądał układ drogowy Warszawy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

ep.

Data publikacji:
08-02-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Jak  będzie wyglądał układ drogowy Warszawy
fot. Panek, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org
Uzupełnianie połączeń drogowych z siecią autostrad i dróg ekspresowych, rozwijanie tras obwodowych oraz budowa ulic poprawiających powiązania międzydzielnicowe – to niektóre wskazów ki wynikające z opracowania z opracowania pt. Plan systemu transportowego Warszawy. Zastrzeżono w nim, że drogi należy rozbudowywać w taki sposób, by nie zachęcać do przesiadania się w samochody.

O dokumencie, który trafił do władz miasta pod koniec ub. roku, napisała dziś Gazeta Wyborcza. Opracowanie jest elementem prac nad Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy. Obecnie jest na etapie konsultacji. Jak zastrzega biuro prasowe stołecznego ratusza, dokument opracowany przez TransEko, będzie poddawany analizie, jak i szerokim konsultacjom. Z tego tez powodu nie należy go traktować jako stanowisko władz miasta. Warto się jednak przyjrzeć co rekomendują specjaliści od systemów transportowych.

Autorzy opracowania rekomendują przede wszystkim dążenie do powiązania podstawowego układu drogowego, czyli ulic klasy G i GP) z trasami ekspresowymi. Wskazują na konieczność rozwoju układu tras obwodowych, tak by ograniczyć tranzyt w centrum miasta. Widzą też konieczność ułatwień w pokonywaniu barier takich jak Wisła czy tereny kolejowe, a także rozbudowy ulic na terenach rozwojowych.

Etapowanie i zmiana przekroju

Opracowanie wskazuje na konieczność budowy Trasy N-S po zachodniej stronie miasta, z przekrojem dwujezdniowym po dwa pasy w każdym kierunku jako wariantem najbardziej optymalnym. Budowa trasy powinna być, według przeprowadzonych analiz, etapowana. W pierwszym etapie powinien powstać odcinek al. Jerozolimskie – Połczyńska, w drugim Połczyńska – S8, a w trzecim od węzła Marynarska do al. Jerozolimskich.

Po wschodniej stronie miasta, autorzy opracowanie rekomendują rezygnacje z budowy Trasy Olszynki Grochowskiej. Funkcje tej projektowanej trasy, ich zdaniem, zrealizowane zostaną przez inne inwestycje, w tym obwodnica śródmiejska, Wschodnia Obwodnica Warszawy, czy zmodernizowana do przekroju 2x2 droga wojewódzka nr 631.

Autorzy zalecają natomiast kontynuowanie Trasy Mostu Północnego, przy czym na odcinku od Modlińskiej do Płochocińskiej w klasie GP i przekroju 2x2, dalej w kierunku wschodnim, ze względu na postulowaną rezygnację z budowy Trasy Olszynki Grochowskiej oraz prognozowane mniejsze natężenie ruchu, w klasie G, natomiast połączenie do Marek, jako drogę kategorii Z w przekroju 2x1.

Tak dla mostu 

Opracowanie daje zielone światło dla realizacji dyskutowanego od dawna Trasy Krasińskiego wraz z mostem przez Wisłę. Proponowany przekrój to 2x1 z ewentualną budową trasy tramwajowej oraz trasy rowerowej, jak podkreślono „w wysokim standardzie”.

Zaleca także realizację Al. Tysiąclecia od Wału Miedzeszyńskiego do al. Stanów Zjednoczonych, przy jednoczesnym obniżeniu klasy funkcjonalnej Wału Miedzeszyńskiego co najmniej do klasy Z i przekroju 2x2. „Rozwiązanie to umożliwi ograniczenie obciążenia ruchem Wału Miedzeszyńskiego, a także ciągu wzdłuż Wisły (Wybrzeże Helskie, Wybrzeże Szczecińskie) oraz odciążenie układu ulic lokalnych” – czytamy w raporcie.

Opracowanie odnosi się także do planów budowy ulic w rożnych częściach stolicy, jak Trasa na Zaporze od ul. Patriotów do Powsińskiej (zalecany przekrój 2x2 i traktowanie priorytetowo), ul. Lazurowa na odcinku od ul. Górczewskiej do S8 (rekomendacja dla przekroju 2x2) czy budowa ul. Krasińskiego na odc. Powązkowska – Al. Prymasa Tysiąclecia (tak dla wariantu 2x2).

Co ważne, w raporcie zastrzeżono, że rozwój układu drogowego powinien być prowadzony w sposób ostrożny, ponieważ wiąże się to z ryzykiem zachęcania do korzystania z samochodu przy rezygnacji z chodzenia, jazdy rowerem czy tez korzystania z transportu zbiorowego.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa. Wakacyjne prace tramwajarzy

Intermodal i logistyka

Warszawa. Wakacyjne prace tramwajarzy

inf. pras. 23 czerwca 2021

MI: 1400 km dróg w tej kadencji Sejmu

Drogi i autostrady

MI: 1400 km dróg w tej kadencji Sejmu

Elżbieta Pałys 14 stycznia 2020

Program stu obwodnic na razie bez konkretów

Drogi i autostrady

Program stu obwodnic na razie bez konkretów

Elżbieta Pałys 17 października 2019

Zobacz również:

Warszawa. Wakacyjne prace tramwajarzy

Intermodal i logistyka

Warszawa. Wakacyjne prace tramwajarzy

inf. pras. 23 czerwca 2021

MI: 1400 km dróg w tej kadencji Sejmu

Drogi i autostrady

MI: 1400 km dróg w tej kadencji Sejmu

Elżbieta Pałys 14 stycznia 2020

Program stu obwodnic na razie bez konkretów

Drogi i autostrady

Program stu obwodnic na razie bez konkretów

Elżbieta Pałys 17 października 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5