Rynek Infrastruktury
W zeszłym tygodniu na budowie autostrady A1 między Toruniem a Kowalem ułożono kolejnych 5 km warstwy ścieralnej, prowadzono też dalsze prace przy montażu ekranów akustycznych, siatek ogrodzeniowych i barier ochronnych. Rozpoczęto też intensywne prace przy montażu bramownic i oznakowania pionowego na węzłach i trasie głównej. W piątek zostało włączone oświetlenie na węźle Czerniewice.
Na autostradzie Stryków – Tuszyn wykonywano kolejne warstwy nasypów i wykopów, trwały dalsze prace przy stabilizacji podłoża gruntowego pod drogę główną, wykonywano roboty przy przepustach skrzynkowych – wykonywanie zbrojenia wlotów/wylotów przepustów, wykonywanie zbrojenia płyty zespalającej na przepustach, montaż szalunków oraz betonowanie wlotów/wylotów przepustów, wykonywanie kolejnych warstw zasypek przepustów skrzynkowych oraz wykonywanie izolacji przeciwwilgociowej. Kontynuowano prace na obiektach mostowych.
Jeżeli chodzi o autostradę A4, w poprzednim tygodniu na odcinku od węzła Przemyśl do Korczowej zakończono wykonywanie podbudowy z kruszywa i betonu asfaltowego, warstwy wiążącej z betonu asfaltowego WMS oraz warstwy ścieralnej SMA. Rozpoczęto także wykonywanie oznakowania poziomego.
Na odcinku węzeł Rzeszów Wschód – węzeł Jarosław Zachód, wykonawca wykonywał warstwę ścieralną SMA na DK-4 oraz prowadził prace związane z zagęszczaniem i wzmacnianiem nasypów autostradowych.
Kolejny odcinek A4 na południu Polski prowadzi z Tarnowa do Dębicy. W zeszłym tygodniu prowadzono na nim w mniejszym zakresie roboty drogowe, mostowe i branżowe. Było to związane z niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi (ujemne temperatury i podmokły teren). Na moście E-118 rozpoczęto nasuwanie ustroju nośnego (sekcja A). Na wszystkich odcinkach autostrady pracowało łącznie każdego dnia około 600 osób i około 200 maszyn budowlanych.