Partner serwisu
Drogi i autostrady

Jak "zaciągnąć" tiry na płatne drogi? Możliwe trzy scenariusze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
08-08-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Gazeta Prawna

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Jak "zaciągnąć" tiry na płatne drogi? Możliwe trzy scenariusze
Fot. Rynek Infrastruktury
Jak ponownie zepchnąć na płatne odcinki dróg samochody ciężarowe, które uciekają przed e-mytem? „Ucieczka” ta kosztuje koncesjonariuszy kilkanaście mln zł miesięcznie. „Dziennik Gazeta Prawna” zastanawia się nad możliwymi reakcjami rządu. Wymienia trzy.

Prywatni koncesjonariusze zarządzają odcinkiem A4 Katowice – Kraków, A1 do Gdańska i A2 Konin – Nowy Tomyśl. Wprowadzenie e-myta doprowadziły do spadku ruchu na wspomnianych trasach o 50-70 proc.

Pierwszy rozpatrywany przez rząd scenariusz zakłada włączenie koncesjonariuszy w system e-myta przy wyrównanych stawkach. Według „DGP” takie rozwiązanie jest „najmniej prawdopodobne”.

Drugi scenariusz to włączenie koncesjonariuszy w system viaTOLL i zezwolenie na narzucanie im własnych opłat za przejazd.

Scenariusz trzeci zakładania nie włączanie prywatnych spółek do systemu viaTOLL przy jednoczesnym doprowadzeniu do wyrównania stawek na drogach państwowych i prywatnych i wyrównaniu strat koncesjonariuszom.

„Problemu udałoby się uniknąć, gdyby rząd uwzględnił prywatne spółki już na etapie planowania e-myta. Jednak najprawdopodobniej bał się tego zrobić” – czytamy w „DGP.

 

Całość artykułu
 

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5