Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie wydał decyzję środowiskową dla drugiego etapu obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej w ciągu S19. Chodzi o dobudowę drugiej jezdni.
Pierwszy etap obwodnicy, w postaci drogi jednojezdniowej, został oddany do ruchu w 2011 roku. Drugi ma powstać w ramach budowy drogie ekspresowej S19 pomiędzy granicą województw mazowieckiego i lubelskiego a Lubartowem.
Obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej wraz z mostem na rzece Wieprz to odcinek liczący 7,9 km długości. Za wykonanie koncepcji programowej na tym odcinku odpowiada Transprojekt Gdański.
Fragment, który otrzymał decyzję środowiskową jest piątym z kolei odcinkiem realizacyjnym w ramach budowy drogi ekspresowej S19 od granicy województw do Lubartowa. W sumie zadanie podzielono na 6 odcinków. Są to: granica woj. – węzeł Międzyrzec Podlaski Północ (ok. 10,7 km), obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego – dobudowa drugiej jezdni (ok. 6,6 km), Międzyrzec Podlaski –Radzyń Podlaski (ok. 22,2 km), Radzyń Podlaski – Kock (ok. 18,3 km), obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej wraz z mostem na rzece Wieprz (dobudowa drugiej jezdni ok. 7,9 km), Kock (koniec obwodnicy) – w. Lubartów Północ (ok.15,7 km).
Cała trasa ma mieć w sumie 81,4 km. Przewidziano na niej 10 węzłów drogowych: Łukowisko (na przecięciu z A2), Międzyrzec Podlaski Północ, Międzyrzec Podlaski Południe, Kąkolewnica (to ma być dojazd do istniejącej DK-19), Radzyń Podlaski Północ, Radzyń Podlaski Południe, Borki, Kock Północ, Kock Południe i Firlej.
Kierowcom podróżującym na tej trasie będzie służyło 10 MOP-ów.