Partner serwisu
Drogi i autostrady

Jest decyzja środowiskowa dla północnej wylotówki z Warszawy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
01-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Jest decyzja środowiskowa dla północnej wylotówki z Warszawy
fot. GDDKiA
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie wydała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji dotyczącej budowy północnej wylotówki ze stolicy w ciągu drogi ekspresowej S7. Jest to dobra wiadomość przede wszystkim dla mieszkańców Łomianek, którzy od lat walczą o postępy w tej sprawie.

O wydaniu decyzji RDOŚ w Warszawie poinformowała w dzisiejszym (30 kwietnia) obwieszczeniu. Znajduje się tam wiadomość, że 27 kwietnia br. wydana została decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla zadania pn.: „Północny wylot z Warszawy drogi ekspresowej S7 w kierunku Gdańska na odcinku Czosnów – Trasa Armii Krajowej w Warszawie, Etap II – budowa drogi ekspresowej nr na odcinku Kiełpin – Trasa Armii Krajowej w Warszawie”.

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie wybrała do realizacji wariant II. Oznacza to, że przedsięwzięcie będzie realizowane na terenie woj. mazowieckiego, w powiecie warszawskim zachodnim, na obszarze gmin: Łomianki – obszar wiejski, Łomianki – miasto, Izabelin oraz w warszawskich dzielnicach Bemowo i Bielany. Projektowana trasa będzie liczyła ok. 12,9 km i w początkowej części pobiegnie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej. Następnie za węzłem Kolejowa droga odbiega w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie projektowana jest na nasypie. Dalej trasa biegnie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do połączonych jezdnią zbierająco-rozprowadzającą zespolonych węzłów Wólka Węglowa i Janickiego. Dalej, za ul. Arkuszową, planowana droga schodzi do tunelu o długości 1 km i kolejnego o długości 1,123 km, a następnie wznosi się ponad teren nad drogę ekspresową S8. Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł NS.

Projektowane tunele będą posiadały 4 pasy ruchu w każdą stronę, a przed wjazdami do nich przewidziano przejazdy awaryjne. Tunele będą oświetlane i wentylowane na całej długości.

Wyświetl większą mapę

Jest to inwestycja wyczekana przede wszystkim przez mieszkańców Łomianek. Na samo wydanie decyzji środowiskowej miasto czeka już od 2012r, kiedy to GDDKIA podpisała umowę z biurem projektowym Trakt na wykonanie nowej dokumentacji środowiskowej.

Przez te lata miejscowych nękał ogromny ruch zarówno osobowy jak i tranzytowy. Według danych generalnego pomiaru ruchu, przeprowadzonego w 2015 roku przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, przez Łomianki dziennie przejeżdża prawie 50 tys. pojazdów dziennie. Należy jednak zaznaczyć, że jest to stan sprzed ponad 2 lat.

W tym roku Łomianki straciły cierpliwość i rozpoczęły comiesięczne protesty dotyczące braku podejmowanych kroków dotyczących budowy S7 omijającej tą miejscowość. Teraz pojawiła się upragniona przez nich decyzja środowiskowa, a projekt będzie mógł ruszyć z miejsca.

Po wybudowaniu S7 na tym odcinku tranzyt pojedzie od Płońska wokół Warszawy 3-pasmową trasą ekspresową. Dzisiaj tranzyt przez Łomianki na ulicy Kolejowej stanowi ok. 80% całego ruchu na tej arterii. Tranzyt na ul. Kolejowej i Pułkowej na Młocinach tworzy dzisiaj gigantyczne korki i utrudnia przemieszczanie się nie tylko mieszkańcom blisko 30-tysięcznej gminy Łomianki, ale również mieszkańcom stolicy, chcącym wydostać się na północ ze stolicy. Sprawa nie jest zatem ważna tylko dla Łomianek, ale dla całej aglomeracji warszawskiej oraz dla wszystkich kierowców, chcących sprawnie przejechać wokół stolicy, nie tracąc 1-2 godzin na przejazd 30-40 km odcinka przez Warszawę.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5