Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała z konsorcjum Intercor i Most umowę na budowę obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi krajowej nr 16. Wartość podpisanej umowy to 387,5 mln zł.
Konsorcjum pokonało sześć innych firm i konsorcjów, które złożyły oferty w tym postępowaniu. Przy ocenie ofert GDDKiA kierowała się ceną (90%), terminem realizacji (5%) oraz okresem gwarancji (5%).
10 km obwodnicy
Do zadań zwycięskiego wykonawcy będzie należało wykonanie 10-kilometrowej dwujezdniowej drogi krajowej z węzłem Olsztyn Południe. Węzeł Olsztyn Zachód będzie powstawał etapami, a w pierwszej kolejności powstanie rondo turbinowe.
Droga będzie miała przekrój dwujezdniowy, powstaną przy niej drogi serwisowe, wyremontowane zostaną wybrane drogi lokalne. Zaplanowano tez budowę obiektów inżynierskich i urządzeń ochrony środowiska.
Kto wykona drugi odcinek?
Do tej pory nie znamy firmy, która zrealizuje drugi fragment obwodnicy Olsztyna. Ten będzie miał prawie 15 km długości i będzie częścią drogi ekspresowej S51. Do GDDKiA wpłynęło dziewięć ofert na wykonanie tej inwestycji.
Najniższa oferta należy do firmy Bilfinger Infrastructure (obecnie PORR Polska Infrastructure), a jej wartość to 548,9 mln zł. Daje to 57% budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Więcej informacji o inwestycji znajdziesz w Monitorze.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.