Partner serwisu
Drogi i autostrady

Kapsch: System jest spójny i gotowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
12-07-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kapsch: System jest spójny i gotowy
Marek Cywiński, dyrektor generalny Kapsch Telematic Services, operatora systemu viaTOLL (fot. Kapsch)
- Sytuacja, w której przewoźnicy muszą korzystać z kilku systemów poboru opłat w granicach jednego państwa nie jest wygodna dla nikogo - uważa Marek Cywiński, dyrektor generalny Kapsch Telematic Services, operatora systemu viaTOLL.

- Z jednej strony mamy w Polsce nowoczesny i wygodny system, który pozwala wnosić opłaty bez zatrzymywania się na bramkach, z drugiej – na odcinkach koncesyjnych po likwidacji winiet konieczność opłaty manualnej powróciła - podkreśla.

 

- System, którego jesteśmy operatorem, jest gotowy, spójny i interoperacyjny. Aby mógł zacząć działać na autostradach koncesyjnych w pierwszej kolejności rząd i strony prywatne musza dojść do porozumienia. Technicznie i operacyjnie nie ma żadnego problemu, by kierowcy ciężarówek korzystali z autostrad prywatnych na takich samych zasadach, jak z autostrad publicznych - zaznacza Cywiński. - Różnica pomiędzy systemami opłat polega na tym, że Skarb Państwa nalicza opłaty w zależności od masy i klasy ekologicznej pojazdu, a koncesjonariusze – w zależności od liczby osi. Konieczne byłoby zatem ujednolicenie sposobów naliczania opłat. To jednak implikowałoby zmiany umów koncesyjnych, na co zgodę musza wyrazić zainteresowane strony. Ponadto, jeśli system viaTOLL miałby być wprowadzony również na odcinkach koncesjonowanych, jako przedłużenie już funkcjonującego systemu, wymagałoby to zmiany prawa, ponieważ GDDKiA byłaby odpowiedzialna za pobór opłat, które następnie trafią do kieszeni koncesjonariuszy - uważa dyrektor generalny Kapsch Telematic Services.

 

- Tak czy inaczej, jesteśmy gotowi na świadczenie usług w tym zakresie, jak tylko prawo na to pozwoli; od strony technicznej nie ma żadnych przeszkód, by ujednolicić pobór opłat w Polsce - zaznacza Cywiński.

 


 

Jakie straty ponosi polska gospodarka na skutek niezrealizowanych na czas inwestycji drogowych? Jak inwestycje i środki UE oddziaływują na polski PKB? Czy czeka nas drogowa "dziura" inwestycyjna po 2012 r.? Czy i jak można uniknąć tego niebezpieczeństwa? Skąd brać fundusze na remonty dróg? Finansowanie, rozwój i problemy z drogami samorządowymi. Procesy przetargowe - czy zmieniać prawo? Bezpieczeństwo ruchu drogowego a rozwój motoryzacji - to tylko kilka z tematów, które będą podejmowane w trakcie Kongresu Drogowego 2012.

 

Spotkanie odbędzie się w warszawskim hotelu Radisson Blue Sobieski. Kongres Drogowy 2012 organizowany jest przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR - wydawcę portalu RynekInfrastruktury.pl, Polski Kongres Drogowy oraz Polski Związek Pracodawców Budownictwa.

 

Więcej informacji na temat Kongresu Drogowego 2012, program i formularz rejestracyjny znajduje się tutaj.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5