Nie powiódł się plan zlecenia budowy odcinka S1 Bieruń – Oświęcim w trybie negocjacji. GDDKiA ogłasza przetarg na wybór wykonawcy trasy. Oznacza to, że na ten fragment trasy poczekamy dłużej niż zakładano.
Chodzi o projekt i budowę drogi ekspresowej S1 na odcinku pomiędzy węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia. To fragment trasy między Mysłowicami i Bielsko-Białą.
Pod koniec 2019 roku GDDKiA ogłosiła przetargi na budowę tej trasy w trzech odcinkach: Mysłowice – Oświęcim, Oświęcim – Dankowice i Dankowice – Bielsko-Biała. Na dwa z tych odcinków, pomiędzy Oświęcimiem i Bielsko-Białą, przetargi udało się rozstrzygnąć i w 2020 roku podpisane zostały umowy z wykonawcami.
Przetarg na odcinek Mysłowice – Oświęcim został unieważniony. Najtańsza ofertę złożyła chińska firma China State Construction Engineering Company (CSCEC). Oferta została przez GDDKiA odrzucona. Firma odwołała się do Krajowej Izby Odwoławczej, która przyznała rację wykonawcy. GDDKiA odwołała się do sądu, gdzie także sprawę przegrała. Inwestor uznał jednak, że postępowanie toczyło się już zbyt długo, co nie daje możliwości skoordynowania prac z odcinkami sąsiednimi. Przetarg unieważniono.
Plan był taki, że niedoszły „chiński” odcinek zostanie podzielony na dwa mniejsze, z czego w pierwszej kolejności zostanie wykonany fragment od Oświęcimia do Bierunia wraz z obwodnicą tego miasta. Miał go, według koncepcji inwestora, wykonać w trybie zamówienia z wolnej ręki, wykonawca sąsiedniego odcinka. Niekonkurencyjny tryb został jednak zaskarżony do KIO. Izba nakazała unieważnić ten tryb wyboru wykonawcy.
Teraz rusza więc przetarg. Dotyczy budowy fragmentu drogi ekspresowej S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP o długości ok. 2 km, drogi klasy Z pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) o długości ok. 2 km. Do wybudowania jest także węzeł Bieruń oraz pięć obiektów inżynierskich. To ma umożliwić skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44 (DK-44).
Wkrótce ma też być ogłoszony przetarg na pozostały zakres odcinka między Mysłowicami i Oświęcimiem, tj. Mysłowice – Bieruń. Wówczas poszukiwany będzie wykonawca drogi ekspresowej S1 o długości 10 km wraz z 16 obiektami inżynierskimi, dwoma miejscami obsługi podróżnych (Lędziny Wschód i Lędziny Zachód) oraz infrastrukturą techniczną.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.