Rynek Infrastruktury
Według Urszuli Nelken, rzeczniczki GDDKiA, rozmowy idą po myśli rządu. Generalna Dyrekcja przygotowuje obecnie stanowiska dla Ministerstwa Transportu, w którym przedstawi planowany harmonogram działań.
Obecnie viaTOLL działa tylko na państwowych autostradach. Pierwsza do tego systemu może dołączyć spółka GTC zarządzająca autostradą A1 od Gdańska do Torunia oraz Stalexport zarządzający autostradą A4 na południu Polski.
Najtrudniej przedstawia się kwestia dołączenia do jednolitego systemu Autostrady Wielkopolskiej, która ma największą autonomię w podejmowaniu decyzji dotyczących zarządzanej trasy A2. Kolejnym problemem z wprowadzeniem viaTOLL-u na prywatne odcinki autostrad będzie wprowadzenie usługi umożliwiającej korzystanie z kilku systemów poboru opłat za pomocą jednego urządzenia.
Regulacje dotyczące uniwersalnego systemu elektronicznego poboru opłat drogowych EETS miały funkcjonować od października tego roku, jednak jak pisze „Dziennik Gazeta Prawna”, projekt założeń ustawy od stycznia jest w konsultacjach międzyresortowych.