Rynek Infrastruktury
Od 1 lutego przez dwa tygodnie wykonawca budował będzie cztery przelotki między jezdniami na ulicy Grunwaldzkiej oraz Żytniej. W istniejącym pasie rozdziału ulicy Grunwaldzkiej w sąsiedztwie „ślimaków” budowana będzie tymczasowa zatoka autobusowa, zaś pod wiaduktami, kolejowym i drogowym na jezdni północnej w miejscu dawnych chodników prowadzone będą prace przy budowie dodatkowego pasa ruchu.
Powyższe działania wiązać się będą z czasowymi utrudnieniami w ruchu polegającymi na możliwym zawężaniu północnej oraz południowej jezdni ulicy Grunwaldzkiej oraz Żytniej do jednego pasa ruchu. W związku z koniecznością przebudowy kanalizacji sanitarnej oraz innych sieci podziemnych zamknięta dla ruchu zostanie południowa jezdnia ulicy Grunwaldzkiej oraz ulicy Żytniej.
W związku z powyższym na skrzyżowaniu ulic Armii Krajowej – Żelaznej – Żytniej – Grunwaldzkiej zostanie zlikwidowane rondo turbinowe, zaś w jego miejscu będzie wytyczone rondo mające tylko jeden pas ruchu (jeden pierścień). Na północnej jezdni ulicy Grunwaldzkiej pod wiaduktami kolejowym i drogowym kosztem dawnych chodników zostanie wyznaczony dodatkowy pas ruchu, z którego korzystać będą mogły jedynie pojazdy służb ratunkowych.
Od 5 do 25 marca planowany jest montaż 30-metrowych belek nośnych, które stanowić będą konstrukcję estakady w ciągu ulic Armii Krajowej i Żelaznej. Ze względu na zasięg pracy dźwigu oraz wymogi bezpieczeństwa nie ma możliwości prowadzenia tych prac pod ruchem w związku z powyższym w wymienionym terminie skrzyżowanie będzie zamykane każdej nocy od godziny 22 do 5.