Partner serwisu
Drogi i autostrady

Kierowcy między młotem samorządów a kowadłem Kulczyka

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
22-07-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Gazeta Prawna

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kierowcy między młotem samorządów a kowadłem Kulczyka
fot. ViaToll
Kierowcy ciężarówek nie mają w Polsce łatwego życia. Teraz okazuje się, że nie mogą oni korzystać również z niektórych dróg objętych tak zwanym e-mytem. Problem jest pokłosiem wojny, jaką samorządy prowadzą z „Tirowcami”, którzy próbują unikać przejazdów płatnymi odcinkami dróg.

Specjaliści kilkakrotnie zwracali uwagę na problematyczność objęcia systemem ViaToll części dróg krajowych. W województwie wielkopolskim możemy przyjrzeć się konsekwencjom tej decyzji.

 

„Dziennik Gazeta Prawna” informuje o problemach na drodze krajowej nr 92. Cześć trasy objęta jest systemem ViaToll, jednak od pewnego czasu stoją tam znaki z ograniczeniami ruchu dla ciężarówek, które ustawiono na wniosek samorządów przez Zarząd Dróg Wojewódzkich. Chodzi o gminy Słupce, Golina i Sługocin.

 

– Zakaz w tych miejscach uniemożliwia przejazd na trasie Września – Konin, czyli w efekcie nie pozwala przejechać drogą nr 92 – tłumaczy „DGP” Anna Wrona ze Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych. Kierowcy muszą więc wybierać pomiędzy przejazdem drogą krajową i kontrolą Inspekcji Transportu Drogowego, a przejazdem bardzo drogą Autostradą Wielkopolską.

Jak podaje Dziennik Gazeta Prawna, koszt przejazdu Autostradą Wielkopolską Jana Kulczyka, wynosi średnio 1,40 za kilometr dla pojazdu Euro 5 (nowoczesna ciężarówka wydzielająca niewielką ilość spalin.

 

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5