Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Kierowcy poczekają dłużej na obwodnicę Koszalina i Sianowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
16-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
16-02-2024
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kierowcy poczekają dłużej na obwodnicę Koszalina i Sianowa
fot. GDDKiABudowa estakady w przebiegu obwodnicy Koszalina i Sianowa
Obwodnica Koszalina i Sianowa w przebiegu drogi ekspresowej S6 zostanie oddana do użytku dopiero przed wakacjami. Odcinek miał zostać ukończony już w 2019 roku, jednak trudne warunki gruntowe i wodne spowodowały konieczność wprowadzenia zmian koncepcyjnych, co przełożyło się wieloletnie opóźnienie projektu.

Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa w województwie zachodniopomorskim okazała się jednym z najbardziej problematycznych w realizacji odcinków drogi ekspresowej S6, która docelowo ma połączyć aglomeracje szczecińską i trójmiejską przez Goleniów, Kołobrzeg, Koszalin i Słupsk. Pierwotny harmonogram realizacji inwestycji zakładał oddanie całej obwodnicy do użytku już w 2019 roku.

Od tego czasu kierowcy mogą korzystać odcinka Bielice – Koszalin Wschód, który został zrealizowany zgodnie z harmonogramem w roku 2019, a także z obejścia Sianowa, oddanego do użytku w lipcu 2023 roku. Liczący 5,5 kilometra długości odcinek łączący węzły Sianów Zachód i Sianów Wschód umożliwia ominięcie liczącego blisko 7 tys. mieszkańców miasta, w którym ruch tranzytowy był wcześniej prowadzony przez jego centrum. Wciąż nie powstał jednak kluczowy odcinek pomiędzy węzłami Koszalin Wschód i Sianów Zachód.

Pierwotnie w przebiegu rzeczonego odcinka miał powstać wiadukt nad linią kolejową nr 202, łączącą Gdańsk i Stargard. Okazało się, że z uwagi na trudne warunki gruntowo-wodne jedynym dostępnym rozwiązaniem będzie budowa 800-metrowej estakady – z uwagi na znajdującą się na kilku poziomach ziemi wodę wiadukt mógłby się zapaść. Spowodowało to konieczność przygotowania nowego projektu, uwzględniającego zupełnie inne rozwiązania technologiczne. Prace na rzeczonym fragmencie realizuje konsorcjum Polbud Pomorze (lider) oraz Miejskiego Przedsiębiorstwa Dróg i Mostów i Wibra Recycling. Wartość kontraktu wynosi aż 449 mln zł.

Obecnie prace budowlane trwają już tylko na wspomnianej estakadzie. – Ruch budowlany już może przejeżdżać północną nitką estakady w celach technologicznych – powiedział Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na antenie Radia Koszalin, wskazując, że do wykonania pozostały prace izolacyjne, wykończeniowe oraz związane z budową nawierzchni. Cała obwodnica Koszalina i Sianowa byłaby wówczas dostępna dla kierowców przed wakacjami.

Oznacza to, że odcinek zostanie oddany do użytku niż zapowiadano wcześniej. Przypomnijmy, że według wcześniejszych deklaracji zakończenie realizacji robót budowlanych zaplanowano na przełom grudnia i stycznia, a następnie przełom stycznia i lutego. Obecnie istnieje szansa, że północna nitka na estakadzie zostanie udostępniona kierowcom na przełomie pierwszego i drugiego kwartału, co oznaczałoby wyprowadzenie ruchu tranzytowego z północno-wschodnich dzielnic Koszalina.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kobylarnia z Mirbudem najkorzystniejsze na fragment S8

Drogi i autostrady

Kobylarnia z Mirbudem najkorzystniejsze na fragment S8

Elżbieta Pałys 03 kwietnia 2024

Podkarpackie. Poprawi się droga w kierunku Soliny

Drogi i autostrady

Łódzki tunel średnicowy: Dodatkowe dwa lata na wzmacnianie gruntu

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Duży przetarg drogowy na Pomorzu Zachodnim

Drogi i autostrady

Duży przetarg drogowy na Pomorzu Zachodnim

Mikołaj Kobryński 03 kwietnia 2024

Łódzki tunel średnicowy: Dodatkowe dwa lata na wzmacnianie gruntu

Biznes i przemysł

Mazowsze chce opracować koncepcję nowego przebiegu DW-740 do węzła Radom Zachód

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Kobylarnia z Mirbudem najkorzystniejsze na fragment S8

Drogi i autostrady

Kobylarnia z Mirbudem najkorzystniejsze na fragment S8

Elżbieta Pałys 03 kwietnia 2024

Podkarpackie. Poprawi się droga w kierunku Soliny

Drogi i autostrady

Łódzki tunel średnicowy: Dodatkowe dwa lata na wzmacnianie gruntu

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Duży przetarg drogowy na Pomorzu Zachodnim

Drogi i autostrady

Duży przetarg drogowy na Pomorzu Zachodnim

Mikołaj Kobryński 03 kwietnia 2024

Łódzki tunel średnicowy: Dodatkowe dwa lata na wzmacnianie gruntu

Biznes i przemysł

Mazowsze chce opracować koncepcję nowego przebiegu DW-740 do węzła Radom Zachód

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5