Po trzynaście ofert wpłynęło w przetargach na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy drogi ekspresowej S52 między Kalwarią Zebrzydowską a Głogoczowem oraz między Bulowicami i Chocznią. Większość ofert nie przekracza budżetu inwestora.
Zadaniem wykonawcy – projektanta będzie przeprowadzenie badań geologicznych oraz przygotowanie projektów budowlanych.
W przypadku odcinka Kalwaria Wschód – Głogoczów mowa o odcinku liczącym 12 km. Zgłosiło się trzynastu chętnych. Przy budżecie inwestora wynoszącym 39,790 mln zł najtańsza oferta została wyceniona na 22,431 mln zł (Europrojekt Gdańsk), tj. ok. 56 proc. kosztorysu. Najdroższa propozycja (Trakt) kosztuje 38,380 mln zł.
Pozostałe propozycje to: konsorcjum Inko Consulting i Complex Projekt – 25,815 mln zł, Autostrada II – 28,240 mln zł, Multiconsult Polska – 29,479 mln zł, Lafrentz Polska – 29,708 mln zł, Voessing Polska – 30,485 mln zł, Mosty Gdańsk – 30,592 mln zł, Promost Consulting – 31,029 mln zł, Databout – 31,345 mln zł, Ivia – 31,611 mln zł, konsorcjum MP i MPRB – 33,948 mln zł, TPF – 36,924 mln zł.
fragment połączy się z zakopianką w miejscu istniejącego węzła Głogoczów. Sam węzeł docelowo ma być rozbudowany. Nowa trasa zostanie poprowadzona na północ w stosunku do istniejącej DK-52. Na trasie planowane są dwa węzły: Sułkowice na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 956 oraz Skawina (między Wolą Radziszowską a Krzywaczką). W planach jest też budowa 33 obiektów inżynierskich, w tym 900-metrowa estakada w Izdebniku. Powstać ma 18 przejść dla zwierząt i 26 zbiorników retencyjnych.
Odcinek Bulowice – Chocznia ma 11,5 km. Spośród 13 chętnych w budżecie inwestora (28,304 mln zł) nie zmieściło się trzech oferentów. Są to: Databout – 28,705 mln zł, Trakt – 29,728 mln zł oraz TPF – 32,685 mln zł. Najtańsza jest warta ok, 53 proc. kosztorysu i kosztuje 5,080 mln zł. Złożył ją Europrojekt Gdańsk. Pozostałe propozycje to: konsorcjum complex Projekt i Inko consulting – 20,488 mln zł, Voessing Polska - 22,136 mln zł, Autostrada II – 22,271 mln zł, Promost Consulting – 23,064 mln zł, Multiconsult Polska – 23,302 mln zł, Lafrentz – 24,277 mln zł, Ivia – 24,723 mln zł, Mosty Gdańsk – 26, 136 mln zł oraz konsorcjum MP i MPRB – 27,921 mln zł.
To odcinek, który będzie miał kluczowe znaczenie dla Andrychowa, gdzie natężenie ruchu sięga blisko 17 tys. pojazdów. Nowa trasa ominie miasto od północy, a na skrzyżowaniu z ul. Batorego (drogą wojewódzką nr 781) powstanie węzeł. Węzeł powstanie także w Inwałdzie, na skrzyżowaniu z drogą powiatową.
W pobliżu Wadowic zaplanowane są dwa miejsca obsługi podróżnych. Powstać ma także 17 obiektów inżynieryjnych. Największy z nich to 200-metrowy most na Wieprzówce w Andrychowie. W planach jest także 13 zbiorników retencyjnych.
Beskidzka Droga Integracyjna, która połączy Bielsko-Białą, a także miasta leżące wzdłuż DK-52: Kęty, Andrychów, Wadowice i Kalwarię Zebrzydowską z DK-7 w Głogoczowie została na tym etapie podzielona na 4 odcinki realizacyjne. Oprócz powyższych na etapie przetargu, już po otwarciu ofert są także:
Hałcnów – Bulowice oraz
Chocznia – Kalwaria Zebrzydowska.