Partner serwisu
Drogi i autostrady

Kończy się budowa nowego promu dla Solca Kujawskiego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
04-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kończy się budowa nowego promu dla Solca Kujawskiego
fot. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-PomorskiegoBudowa promu
Niebawem województwo kujawsko-pomorskie wraz z gminami i powiatami, które współuczestniczą w inwestycji, odbiorą od wykonawcy jednostkę przeznaczoną do obsługi nowej przeprawy promowej. Połączy ona przerwaną przez Wisłę drogę wojewódzką nr 249. Pierwsze rejsy zorganizowane zostaną najpóźniej w przyszłym roku.

W dobie zastępowania szeregu promów rzecznych mostami województwo kujawsko-pomorskie przygotowuje się do uruchomienia nowej przeprawy promowej na Wiśle. Powstanie ona w ciągu drogi wojewódzkiej nr 249 i umożliwi przedostanie się z Solca Kujawskiego do Czarnowa. Wciąż trwa produkcja statku, który będzie obsługiwał połączenie. Jego budowa ma zostać ukończona już w maju.

Jednostka będzie mogła przewieźć nawet autobus

– Prom buduje firma Techno-Marine mająca siedzibę w Malborku – mówi Beata Krzemińska, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Powstały tam m.in kadłub, nadbudówka i elementy wyposażenia. – Montowanie wszystkich części jednostki rozpocznie się natomiast w najbliższych dniach w stoczni w Tczewie – dodaje nasza rozmówczyni. Po zakończonych odbiorach, których początek zaplanowano na maj, prom zostanie przetransportowany drogą wodną na miejsce przeprawy.

– Prom jest jednostką bocznokołową z dwoma silnikami napędzającymi koła łopatkowe. Na głównym pokładzie znajdzie się miejsce dla 15 samochodów osobowych lub jednego autobusu, dwóch busów i sześciu samochodów osobowych – opisuje możliwości promu przedstawicielka samorządu. Klapy wjazdowo-zjazdowe na dziobie i rufie będą podnoszone siłownikami hydraulicznymi. Na prawej burcie nad pokładem znajdzie się sterówka.

Niewykluczone, że z przeprawy skorzystamy jeszcze w tym roku

Długość konstrukcyjna promu to 24 m, a szerokość – 11 m. Będzie on pływał z prędkością 13 km/godz. Czas przeprawy wyniesie zatem nieco ponad dwie minuty. Władze województwa informują, że na statku będzie mogło znajdować się 80 pasażerów, którzy dotrą tam w przewożonych pojazdach lub pieszo.

– Funkcję armatora planujemy powierzyć podmiotowi zewnętrznemu – zapowiada Beata Krzemińska. Zanim jednak rozpocznie się regularna eksploatacja promu, konieczne jest przeprowadzenie prac przy przyczółkach po obu stronach rzeki. Obecnie ich wykonawca przygotowuje dokumentację projektową (działania są opóźnione).. – Regularne kursy ruszą w przyszłym roku, ale niewykluczone, że pierwsze rejsy będą mogły się odbyć po Wiśle już w tym roku – informuje nasza rozmówczyni.

Łatwiejszy dojazd do pracy w parku przemysłowym

Przez cztery pierwsze miesiące kursowania promu przeprawa ma być bezpłatna. Potem województwo chce wprowadzić przewoźne, które częściowo pokryje koszty eksploatacji jednostki. Konieczność opłacenia przejazdu ma być rekompensowana zyskiem czasowym. – Przeprawa skomunikuje ważne drogi krajowe nr 10 i nr 80, m.in. ułatwi dojazdy do pracy w firmach ulokowanych na terenie soleckiego parku przemysłowego. Liczymy też, że prom wpłynie na podniesienie atrakcyjności turystycznej tej części województwa – tłumaczy rzecznik UMWK-P.

Służby prasowe urzędu poinformowały nas, że inwestycja prowadzona jest w partnerstwie z gminą miejsko-wiejską Solec Kujawski. gminą Zławieś Wielka i starostwami powiatowymi z Bydgoszczy i Torunia. Prom będzie kosztował samorządy ok. 6 mln zł. Przeprawie zostanie nadana nazwa „Flisak”, która wybrana została w konkursie dla mieszkańców regionu.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy, 240-metrowy prom już w Trójmieście

Intermodal i logistyka

Nowy, 240-metrowy prom już w Trójmieście

inf. pras 17 sierpnia 2022

Warszawa: Praga Północ chce kolei gondolowej nad Wisłą

Drogi i autostrady

Wisłą popłyną kontenery. Ruszą z Portu Gdańsk

Drogi i autostrady

Będzie kolejowo-promowe połączenie z Polski do Wielkiej Brytanii?

Intermodal i logistyka

Solec Kuj.: Jest ZRID na przebudowę DW-249 do nowego promu

Drogi i autostrady

MI: Nowe mosty drogowe ważne dla rynku pracy

Inżynieria i innowacje

MI: Nowe mosty drogowe ważne dla rynku pracy

Kasper Fiszer 28 marca 2019

Zobacz również:

Nowy, 240-metrowy prom już w Trójmieście

Intermodal i logistyka

Nowy, 240-metrowy prom już w Trójmieście

inf. pras 17 sierpnia 2022

Warszawa: Praga Północ chce kolei gondolowej nad Wisłą

Drogi i autostrady

Wisłą popłyną kontenery. Ruszą z Portu Gdańsk

Drogi i autostrady

Będzie kolejowo-promowe połączenie z Polski do Wielkiej Brytanii?

Intermodal i logistyka

Solec Kuj.: Jest ZRID na przebudowę DW-249 do nowego promu

Drogi i autostrady

MI: Nowe mosty drogowe ważne dla rynku pracy

Inżynieria i innowacje

MI: Nowe mosty drogowe ważne dla rynku pracy

Kasper Fiszer 28 marca 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5