Partner serwisu
Drogi i autostrady

Krakowski ring z luką od północy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
26-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Krakowski ring z luką od północy
fot. balkanbrid, sxc.hu
W wynegocjowanym z rządem w ubiegłym roku Kontrakcie Terytorialnym dla Województwa Małopolskiego na lata 2014-2023 budowa północnej obwodnicy Krakowa została zapisana na liście przedsięwzięć warunkowych.  Oznacza to, że jej realizacja jest uzależniona między innymi od dostępności środków finansowych w rządowych programach inwestycyjnych.

Krakowski ring czeka na domknięcie

– Budowa północnej obwodnicy Krakowa planowana jest od węzła Modlnica do węzła Zesławice (Nowohuckiego). Odcinek ten stanowić będzie domknięcie 4. obwodnicy Krakowa, łącząc zrealizowany już odcinek drogi krajowej nr 94 od węzła Modlnica poprzez tereny gmin Wielka Wieś, Zielonki i Kraków do węzła Nowohuckiego na skrzyżowaniu z drogą ekspresową S7, która z kolei stanowić będzie wschodnie domknięcie obwodnicy – informuje biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

Inwestycja jest na etapie pozyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Projektowana obwodnica będzie drogą ekspresową o długości 11,6 km, w tym odcinek od węzła Modlnica do skrzyżowania z drogą krajową nr 7 (węzeł Węgrzce) będzie mierzył około 6,5 km (z tunelem 1,91 km), a odcinek od węzła Węgrzce do skrzyżowania z S7 (węzeł Nowohucki) – około 5,1 km (z tunelem 0,8 km). Na trasie planowane są 3 węzły komunikacyjne łączące: trasę Wolbromską i drogę wojewódzką nr 794, drogę krajową w Węgrzcach oraz drogę powiatową w Batowicach.

Zalety inwestycji

Budowa tej obwodnicy w połączeniu z budową drogi ekspresowej S7 zdecydowanie poprawi zewnętrzną dostępność komunikacyjną północnych obszarów aglomeracji krakowskiej. UMWM podaje, że prognozy ruchu wskazują na wysoką efektywność tej inwestycji. Prognozowane średniodobowe natężenie ruchu kształtuje się na poziomie ok 40 – 50 tys. pojazdów na dobę.

– Brak obwodnicy skutkuje nasilającym się ruchem tranzytowym po lokalnych drogach gminy Zielonki, generuje korki na wjazdach i wyjazdach z Krakowa, powoduje wzmożony ruch ulicami Krakowa i ogranicza sprawność transportu publicznego – podkreśla Bogusław Król, wójt podkrakowskiej gminy Zielonki. – Gminy położone na północ od Krakowa od lat notują najwyższe saldo migracji w Małopolsce oraz wzrost liczby działalności gospodarczych, a bariera komunikacyjna ogranicza ich rozwój. Obwodnica północna to jedna z kluczowych inwestycji, niezbędnych, by domknąć połączenie autostradowe ze Śląska na wschód oraz trasą S7 w kierunku Warszawy, jak również uzyskać pełen ring obwodnicy wokół Krakowa – zaznacza wójt.

Przez Gminę Zielonki wiedzie blisko 10 km planowanej obwodnicy północnej. Tam też od ponad 50 lat jest zarezerwowany korytarz pod tę inwestycję. Zielonki od lat zabiegają o realizacje tego zadania, argumentując, że brak obwodnicy stanowi zasadniczą barierę rozwoju gospodarczego gminy. W tej chwili w gminie działa 2 tys. podmiotów gospodarczych. Ta liczba plasuje Zielonki na drugiej pozycji w regionie pod względem przedsiębiorczości. Ponadto w ciągu ostatnich 20 lat liczba mieszkańców gminy wzrosła dwukrotnie. I póki co kilkukilometrową trasę do i z Krakowa wszyscy pokonują grzęznąc w godzinnym korku.

Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Drogi i autostrady

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Małopolska. Zapadlisko przy drodze. Trasa zamknięta

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Drogi i autostrady

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Małopolska. Zapadlisko przy drodze. Trasa zamknięta

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5