Pracownie projektowe wyceniły dokumentację, która wyznaczy przebieg trasy S10 między autostradą A1 w okolicach Włocławka z tzw. dużą obwodnicą Warszawy. Nie powinno być problemu z wyborem oferty.
Niedawno
informowaliśmy o ofertach na dokumentację dla części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej po zachodniej stronie stolicy. Dziś GDDKiA otrzymała oferty na podobny zakres prac dla połączenia drogą ekspresową S10 autostrady A1 z drogą S7 na dużej warszawskiej obwodnicy.
Przetarg był podzielony na dwie części. Pierwsza dotyczy wykonania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla odcinka S10 od autostrady A1 do granicy województwa. Zainteresowanych jest 10 podmiotów.
Przy budżecie inwestora na poziomie 12,6 mln zł najtańsza oferta opiewa na 7,93 mln zł a złożyła ją Ivia. W budżecie mieszczą się także propozycje konsorcjum TPF i Databout – 8,96 mln zł, Multiconsult Polska – 9,79 mln zł, Mostów Katowice – 9,86 mln zł, Transprojektu Gdańskiego – 10,09 mln zł i konsorcjumEgis oraz HPC Polgeo – 10,94 mln zł. Droższe oferty złożyli Value Engineering (21,23 mln zł) oraz Europrojekt Gdański (24,5 mln zł).
Druga część to odcinek S10 od granicy województwa do DK-50 (w okolicy Naruszewa) i S50 na odcinku od DK-50 do S7 w okolicy Przyborowic.
Na tę część zamawiający przeznaczył 25,83 mln zł. Oferty zawierają się w przedziale od 13,38 mln zł (konsorcjum TPF i Databout) do 40,54 mln zł (Europrojekt Gdański). Pozostałe propozycje – w sumie było ich osiem) – złożyli: Multiconsult Polska – 13,72 mln zł, Transprojekt Gdański – 14,88 mln zł, Ivia – 15,190 mln zł, Trakt – 16,96 mln zł, Mosty Katowice – 19,8 mln zł i Transprojekt Warszawa – 24,53 mln zł.
Efektem tego zamówienia ma być wyznaczenie i zatwierdzenie decyzją środowiskową przebiegu drogi S10, która połączą woj. kujawsko-pomorskie z aglomeracją warszawską.
Dla każdego z odcinków wykonawcy zaproponują kilka możliwych wariantów przebiegu drogi.
Do tej pory opracowane zostało studium korytarzowe dla tej trasy. Zaproponowane zostały cztery warianty korytarzy, z których każdy ma ok. 5 km szerokości.