Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie otworzył oferty w przetargu na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej dla odcinka S19 – przyszłej Via Carpatia na terenie województwa mazowieckiego. Trasa ma liczyć ok. 32 km.
Chodzi o odcinek granica województwa podlaskiego – Łosice – granica województwa lubelskiego.
fot. GDDKiA
Do inwestora wpłynęło osiem ofert. Najtańszą złożyła firma Mosty Katowice. To propozycja warta 5,474 mln zł, przy budżecie zamawiającego planowanym na 5,842 mln zł. Propozycja Mostów Katowice jest jedyną, która mieści się w kosztorysie. Następna oferta – złożona przez Transprojekt Warszawa nieznacznie ją przekracza – została wyceniona na 5,899 mln zł.
Najdroższa oferta jest warta niemal 14 mln zł.
Teraz komisja przetargowa zweryfikuje złożone oferty i wybierze spośród nich najkorzystniejszą. – Umowę z wykonawcą planujemy podpisać w połowie roku – poinformował Krzysztof Nalewajko z lubelskiego oddziału GDDKiA.
Zadaniem biura, które zostanie wybrane, będzie przygotowanie możliwych do realizacji wariantów przebiegu przyszłej drogi ekspresowej łączącej województwo podlaskie, przez Łosice do Lubelszczyzny.
Wskazane propozycje zostaną przedstawione społeczeństwu, a następnie poddane analizie pod względem technicznym, ekonomicznym i środowiskowym. Jeden wybrany wariant będzie przedłożony Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska jako preferowany do wydania decyzji środowiskowej.
W kolejnym etapie przeprowadzone będą geologiczne dla wskazanej trasy i wykonane elementy koncepcji programowej. – Czas realizacji całości dokumentacji przyszłego odcinka via Carpatii wyniesie 32 miesiące – informuje GDDKiA w Lublinie.
Później będzie ogłoszony przetarg w trybie zaprojektuj i wybuduj. Jak przypomina inwestor, zgodnie z zapisami w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025) realizacja tego odcinka S19 zaplanowana jest na lata 2022-2025.